[Blog] Officielt: Adrian

Liverpool FC har hentet en ny keeper ind på fri transfer. Vi har samlet lidt information omkring Adrian her.

Adrián San Miguel del Castillo

Hvorfra: Fri transfer

Rygtet pris: Gratis.

Kontrakt længde: To år, mulighed for yderligere et år.

Rygtet løn: Kendes ikke.

Position(er): Målmand

Lidt om Adrian:

Han har kendskab til Premier League og engelsk fodbold, da han tidligere har tørnet ud for West Ham. Han spillede 150 kampe for klubben i løbet af de fem sæsoner han var i klubben. Kontrakten udløb med West Ham i sommer, han er faktisk aldrig blevet handlet mellem to klubber, da hans skifte til West Ham fra Real Betis ligeledes var en fri transfer.

Han er to gange blevet kåret til nr. to i West Ham, som sæsonens bedste spiller.

Klopp kalder det et ideelt indkøb:

“I think this is the perfect solution for us in this moment, replacing talent and experience like for like.”

Adrian løfter selv sløret for, at Liverpool tidligere har været interesseret i ham. Det ligger nogle år tilbage, hvor det aldrig blev til noget. Men aftalen kom i hus utroligt hurtigt: “Finally, the last call was yesterday was to go to London to do all the stuff”.

Adrian beskriver sig selv på følgende måde:

“Spanish style! The Spanish style is in good form (…) I like to help the team from the back. Obviously we need to save goals but now the modern ‘keeper has to be very complete.”

Det er nok de færreste, som forventer at han vil blive første valg på målmandsposten, men han er ikke kommet til Liverpool for at være andet halv, men for at blive første valg og presse Alisson.

Nå ja, han kan også sparke straffespark.

Facts

Alder: 32 år (født d. 3/1-1987)

Land: Spanien

Tidligere klubber: Real Betis (2006-2013), West Ham (2013-2019)

Kampe: 150 for West Ham og 32 for Real Betis.

Mål: 0