[Blog] Officielt: Sepp Van Den Berg

Liverpool FC har købt ind i dag. Vi har samlet lidt information omkring forsvarsspilleren til jer herunder.

Sepp Van Den Berg

Hvorfra: PEC Zwolle

Rygtet pris: £1,3m nu og her og yderligere £3,1m når han har spillet 350 kampe for Liverpool FC. Samlet £4,4m.

Kontrakt længde: Kendes ikke, men forventeligt fem år.

Rygtet løn: Kendes ikke.

Position(er): Midterforsvarer

Lidt om Sepp Van Den Berg:

Han er et ret ubeskrevet blad, men flere journalister melder at bl.a. Ajax og Bayern München var ude efter den unge forsvarsspiller. Sampdoria bød £2,5m i vinter uden held. Og med 15 kampe i Æresdivisionen i denne sæson er man næppe helt uden evner.

Den unge forsvarsspiller siger selv til Liverpool FC´s officielle hjemmeside at han glæder sig til at starte i Liverpool og at arbejde sammen med Klopp:

“Of course, the trainer [Jürgen Klopp] is a great guy and one of the reasons they are successful – and also one of the reasons I came here.”

“I think this is the best place for me to grow and hopefully play a lot of games here.”

Han glæder sig til at lære af Van Dijk, som han mener er den bedste forsvarsspiller i verdenen.

Indlægget fortsætter efter billedet.

Van Den Berg blev bedt om at beskrive sig selv, som spiller:
“I am a centre-half, I am calm with the ball, I am quite quick and can run, but I came here especially to improve myself more. I think this is the best place for me to grow and hopefully play a lot of games here.”

Og lidt ros til os fans:

“Yeah, of course. Football without fans is nothing. I can say Liverpool has the best fans in the world, so I am really excited to hopefully [get a chance] to play with them behind me.”

I følge Echo vil han være med 1. holdet i pre-season, hvor han kan få lov til at vise sig frem. Planen er at han skal træne med fast allerede i den kommende sæson.

Desuden forlyder det, at internt i klubben har det været noget af et kup. På trods af hans unge alder, så tror klubben at han kan få komet karriere.

Sepps far vil desuden flytte med ham til Liverpool de første måneder for at hjælpe ham med at falde til.

Han har husket at spise sit rugbrød og havregryn, som barn. Han er hele 189 cm høj.

Facts

Alder: 17 år (født d. 20/12 2001)

Land: Holland

Tidligere klubber: CSV’28 (2008-2012), PEC Zwolle (2012-2019)

Kampe: 16 kampe for Zwolle og har fire kampe på det hollandske U19 landshold.

Mål: 0