[Blog] Optakt Chelsea – Liverpool

Optakt Chelsea – Liverpool

Alex Bruun ser frem mod opgøret, som kan ses på XEE og Viaplay med kampstart 17.30

Det var noget af en mavepuster i tirsdags, men hvad kan man stille op, når både dommer og VAR er forkert på den!! Det var ikke prangende, men jeg synes alligevel de første 75 min var godkendt på en svær udebane mod en god modstander. Nu blev det i stedet en træls oplevelse, men trods alt ingen panik, og vi må bare videre.

I næste uge står den på ligacup, men den må vores reserver tage, så der er ingen grund til ikke at stille med vores bedste folk til denne kamp. Som sædvanligt betyder det kun spørgsmålstegn ved, hvem der skal spille på midtbanen sammen med Fabinho. Jeg tror, det bliver Wijnaldum og Henderson – Gini er frisk, og jeg tror ikke, man skal undervurdere Hendersons værdi for holdet. Desuden har de begge evnerne til at lukke ned for Jorginhos pasningsspil.

Chelsea med og uden Kanté er to forskellige hold, hvilket vi eksempelvis oplevede i Super cup finalen, hvor han virkelig skabte problemer for os. Det forlyder desværre, at Kanté klar igen for Chelsea, selv om han selvfølgelig mangler noget matchfitness. Men grundlæggende må man bare konstatere, at styrkeforskellen mellem Liverpool og Chelsea aldrig har været større, ja vel nærmest siden Abramovich overtog klubben.

Ingen siger, det bliver nemt, men Chelsea er til at tale med, så Liverpool vinder 2-1 – let us talk about six!! (sejre i træk).