[Blog] Optakt Liverpool – Tottenham 10. spillerunde

Klokken 17.30 møder vi Tottenham. Kampen kan ses på Xee.

Vi fik lidt af et positivt problem efter onsdagens Champions League kamp. Klopp valgte at starte inde med både Oxlade-Chamberlain og Keita. Førstnævnte takkede for muligheden med to kasser og Ketia gjorde også en fin figur.
Det er to nye alternative til midtbanen efter en længere periode, hvor begge har været skadesplaget. Det var tydeligt at se at begge ikke har spillet så meget fodbold, der manglede lidt timing i spillet. Men gode takter fra begge. Samtidigt gav det et pusterum til Wijnaldum og Henderson.

Holdet spillede i store dele af kampen flot fodbold imod Genk, en dejlig reaktion efter den små dårlige indsats imod Man Utd og Klopp ændrede taktikken fra de lange bolde tilbage til det lidt hurtigere spil på græsset. Det klædte os utrolig meget.

Det bliver ikke en nem kamp i dag. Spurs er et godt hold og vi skal være klar fra første fløjt ellers bliver det en svær kamp for os. Vi er favoritterne med stor margen og vi må ikke tage let på det. Midtbanen kommer igen til at spille en stor rolle for at lukke ned for Spurs´. Spørgsmålet er om Klopp satser på “rugbrøds” midtbanen eller noget lidt mere kreativt. Jeg håber lidt på, at hvis det bliver Henderson, Fabinho og Wijnaldum, at Gini får en mere fremskudt rolle da han er den mest kreative af de tre. Men jeg håber vi ser Oxlade-Chamberlain fra start. Han kan også godt løbe og tage arbejdshandskerne på.

Men der vil ske lidt ændringer i morgen, da Alexander-Arnold forventes klar igen efter sin sygdom. Matip er fifty-fifty.

Spurs har ikke rigtig tur i den i denne sæson, de fik dog banket nogle mål ind i tirsdags i Champions League, men de har ellers ikke imponeret specielt meget de gange jeg har set dem. Det lader også til der er lidt uro i og omkring truppen med spillere der måske vil væk. Men de ligger trods alt stadig på en 7. plads i ligaen og vi ved, at vi ikke kan tillade os at undervurdere dem. Det kunne vi se med Man Utd sidste søndag.

Mit bud på kampens resultat: 2-1.

Bliv medlem af den officielle danske fanklub i dag