[Blog] Spillerbedømmelser for sæsonen der gik 2. del

Vi fortsætter vores bedømmelse af spillernes sæson. Karakterene går fra 1-10, enkelte spillere har dog spillet så lidt, at de får karakteren N/A (uden for bedømmelse).

I dette indlæg vil vi runde de sidste forsvarsspillere af. Har man ikke set 1. del kan man finde det her

Danny Ward – 7 (hvis man tæller lejeopholdet, N/A for Liverpool)

Den 22-årige målmand har været i klubben i snart 4 år, men på trods af at have været førstemålmand på begge ungdomshold gennem flere år, var det alligevel en overraskelse at han slog igennem i indeværende sæson. Gennembruddet i Liverpool lader måske vente på sig, men under sit lejeophold i Aberdeen gjorde han en rigtig god figur. Med 9 clean sheets i 21 kampe gjorde Ward sig fortjent til at blive tilbagekaldt i januar måned, hvilket Aberdeens fans tilsyneladende var virkelig kede af. I foråret overhalte han en forfærdelig Adam Bogdán som 2. målmand, men dette sænkede også farten på Wards sæson. Det blev kun til 2 kampe i foråret, begge i PL, hvor Ward gjorde en fin figur. Sæsonen sluttede alligevel med et højdepunkt for Ward, der både endte med at blive udtaget til Wales’ EM-trup og efterfølgende har tilkæmpet sig startpladsen foran Crystal Palaces tidligere stortalent Wayne Hennessey. Med købet af Loris Karius ser Ward ud til igen at tage på et lejeophold i næste sæson, hvis ikke det vurderes at man kan gøre en god handel allerede i det her sommervindue. Alternativt kan han konkurrere med Karius om et år eller to.

Martin Skrtel – 4

Det har måske været den dårligste sæson for Skrtel i løbet af de 8 sæsoner han har været i Liverpool.

Usikker, ustabil og været skadet i en længere periode. Specielt efter nytår er det gået ned af bakke for slovakken. Tog lang tid om, at komme over skaden ved nytår. Men kom aldrig rigtig videre derfra.

Da Klopp kom til var Skrtel en af de første der mistede sin plads på holdet og derfra blev det kun til spilletid når der var skader eller der skulle spares spillere.

Skrtel fik gevaldige huk efter Southampton kampen, hvor vi var foran 2-0 og tabte 3-2, hvor han i større eller mindre grad var involveret i alle mål.

Det blev også kun til et enkelt mål i denne sæson, han plejer ellers gerne, at få scoret nogle flere mål.

Har store problemer med den højere forsvarslinje, som vi spiller med under Klopp. Han har det bedre med vi ikke skal ud og løbe samt når modstanderne ikke kommer i løb imod ham, der bakker han alt for meget.

Rygterne går på Skrtel ender i tyrkiet i løbet af sommeren, som før har vist interesse for ham. Det er nok det bedste for ham da han ikke ligner en der er med i Klopp´s planer.

Jon Flanagan – N/A

Har spillet meget begrænset, hvorfor han får den lave karakter. Fantastisk dejligt at se ham tilbage i Liverpool trøjen igen. Masser af mandsmod og viste ikke de store tegn på, at han havde været ude i 2 år. Skulle lige spilles varm, hvilket er helt forståeligt.

Han har efterfølgende skulle passes meget på og er blevet nurset af Klopp og trænerne. Han har haft brug for flere dages pause efter kamp. Men mon ikke det nok skal gå den rigtige vej efterhånden, som kroppen vender sig til balastningen.

Spillet var acceptabelt. Godt defensivt og fik lukket godt af. Men offensivt er der tydelige mangler. Specielt en episoder, hvor han spiller en Southampton spiller helt fri uden at være særlig presset. Han var endda anfører i den kamp.

0583__4057__flanagan1000_517X310

Joe Gomez – N/A

Kom ind og holdt Moreno ude af holdet. Utrolig stabil defensivt og imponerede alt og alle i de første kampe. Hypen steg virkelig omkring den unge forsvarsspiller. Dog en skam han blev brugt på venstreback, hans venstre ben er ikke dårligt. Men så godt er det heller ikke. Det gav ham nogle begrænsninger i sit spil.

Rodgers roste Jon Walters for, at han gav Gomez en ordentlig velkomst til Premier League, Gomez bestod med bravour. Jeg glæder mig rigtig meget til, at se mere til ham. Kan måske bliver 4. valg i næste sæson når knæet er i orden igen. Fremtiden er lys for Gomez.

Brad Smith – 5

Har primært fået spilletid i de hjemlige cup-turneringer, hvor han egentlig har gjort et godt indtryk. Der er dog ingen tvivl om, at han er klart bedst i det fremadrettede spil, hvor han har leveret nogle af de bedste indlæg fra en Liverpool-back siden Riise huserede på samme venstre back.

Han har dog vist svagheder bagude, og har haft lidt placeringsevner, men han er stadig ung, og dette kan der forhåbentligt trænes. Han har klart potentiale til at at blive en god spiller. og han er allerede fast mand på Australiens landshold, så vi kan håbe, at han fortsætter udviklingen i den kommende sæson, så der kan komme lidt konkurrence til Moreno på pladsen.

Connor Randall – 5

Har som Brad Smith primært fået spilletid i de hjemlige cups, hvor han ofte har gjort det ganske stabilt. Han er en no-nonsense back, der minder lidt om Flanagan, da han klart er bedst i forsvarsspillet, mens han ikke har vovet sig så meget frem som hverken Clyne, Moreno eller sågar Brad Smith.

Når det så er sagt, havde han også et kampe, hvor han kæmpede defensivt, men som helhed synes jeg, at han er sluppet godt gennem sæsonen. Der er klart potentiale til mere, og da ligaen bare skulle overstås sidst på sæsonen, var det Randall og ikke Flanagan, som fik chancen af Klopp. Det må betyde at manageren tror på en af de unge scousere i truppen.

GettyImages-473113010_master

Steven Caulker – N/A

Han blev hentet på en lejekontrakt i vinterens transfervindue, da stort set alle klubbens midterforsvarer var skadet. Det blev dog ikke til andet end tre indhop for lejesvenden, og han formåede aldrig rigtig at gøre indtryk på hverken manager eller fans. Det virkede som en ren nødløsning, da han blev hentet, og når man ser på foråret, kan man ikke være i tvivl om, at dette også var tilfældet.