[Blog] Ugen der gik – uge 10, 2019

De vigtigste højdepunkter og nyheder omkring Liverpool FC i uge 10.

Kampe

Liverpool – Burnley 4-2, mål af Mané og Firmino. Begge to scorede to mål.

Onsdag: Bayern – München – Liverpool (Champions League, første opgør endte 0-0)

Søndag: Fulham – Liverpool.

Nyheder

• Oxlade-Chamberlain spillede fredag for U23 holdet. Han spillede 40 minutter inden han måtte lade sig skifte ud. Han gik og holdte sig til baglåret, men det skulle ikke være noget alvorligt. Udskiftningen var mest for at passe på ham.
  • Der er rygter om, at Harry Wilson skal udlejes igen evt. sælges. Man var tæt på at lave en aftale med Leicester allerede nu, men man mener ikke at Rodgers (ny manager i Leicester) giver de unge spillere nok chancer. Klubben vil helst ikke sælge ham, men hvis der kommer et bud, som er højt nok kan det ske. Lige nu har klubben prissat ham til omkring £20m.
  • Rygte: Schalke 04 fra Bundesligaen har vist interesse i Taiwo Awoniyi. Awoniyi er lige nu udlejet til Mouscron, som spiller i den belgiske liga. Klubben overvejer lige nu om han skal udlejes igen eller sælges. Man vurdere Awoniyi til at være £10m værd.
  • I har kåret Fabinho til at være februar måneds bedste Liverpool spiller.
  • Liverpool er nu oppe på 36 kampe i træk på hjemmebane uden nederlag. Det er tredje mest nogensinde i Premier League.

Bliv medlem af den officielle danske Liverpool fanklub i dag!

Skader:

• Milner var tvivlsom til søndagens kamp imod Burnley. Han har bøvlet lidt med nogle muskelproblemer.
  • Oxlade-Chamberlain tidligst klar til 1. holdsfodbold efter landsholdspausen. Klopp har ikke travlt med at få ham kørt ind på holdet.
  • Joe Gomez skulle være klar igen om et par uger. Han er begyndt at løbe uden nogen form for vægtreduktion (det kan f.eks. foregå på sådan en maskine)
  • Brewster er fortsat ude resten af sæsonen.

Nyheder fra fanklubben