[Blog] Ugen der gik – uge 13, 2019

De vigtigste højdepunkter og nyheder omkring Liverpool FC i uge 13.

Kampe

Liverpool – Tottenham 2-1, mål af Firmino og selvmål

Kommende kampe

Fredag d. 5. april: Southampton – Liverpool

Lørdag d. 6. april: Liverpool – Chelsea (U23)

Onsdag d. 3. april: WBA – Liverpool (U18)

Lørdag d. 6. april: Liverpool – Wolves (U18)

Nyheder

• Klubben har hentet en ny U18 målmand ind. Ben Winterbottom er kommet ind fra Blackburn. Årsagen er en masse skader på U18 holdet.
  • Liverpools “groundsman” Allan Webster er stoppet sit arbejde i klubben efter hele 45 år!(!!). Han har hovedsageligt passet banen på Anfield.
  • Rhian Brewster er tilbage på kampbanen. Han scorede to gange da han fik en halvleg for U23 holdet. U23 vandt 4-0.
  • Klubben har for fjerde sæson i træk valgt at fastfryse billetpriserne.
  • Udlejede Harry Wilson er nomineret til årets unge spiller i Championship.
  • Der går rygter om, at tre italienske klubber vil købe Lovren til sommer. Det skulle eftersigende være Roma, Napoli og AC Milan.
  • Marko Grujic åbner op for muligheden for at blive i Hertha Berlin endnu en sæson.
  • Joe Gomez nærmer sig så småt kampformen igen og er blevet sin skade kvit. Godt nyt til et pakket program med PL og CL.
  • Udlejede Herbie Kane er kommet på sæsonens hold i League one.
  • En besøgende på Anfield til legende kampen imellem Liverpool og AC Milan er blevet dømt for racisme. Han fik seks ugers fængsel og et års forbud mod at nærme sig Anfield af retten. Desuden har Liverpool givet ham livstidskarantæne fra Liverpools kampe.
  • Adekayne forlader klubben til sommer, da han ikke føler han kan stole på klubben omkring spilletid. Han var lovet spilletid i pre-season, men blev undladt. Klubben forsøgte ellers at holde på ham ved at give en ny kontrakt.
  • Morenos kontrakt udløber til sommer. Og der går rygter om at flere klubber gerne vil hente venstrebacken. Bl.a. er Barcelona en af bejlerne, som har tilbudt ham en to årig kontrakt. Moreno vil dog have en længerevarende kontrakt.

Skader

• Van Dijk fik et slag på foden imod Spurs. Men han har selv udtalt at den nok skal blive god til fredag.
  • Oxlade-Chamberlain træner alene, men det skulle ikke være noget, som skulle få alarmklokkerne til at ringe.
  • Shaqiri har siddet på bænken mest af nød i de sidste mange uger pga. den skade, som gjorde han ikke spillede landskampe. Men der skulle være bedring på vej.

Nyheder fra fanklubben