[Blog] Ugen der gik – uge 34, 2019

Vi samler de vigtigste nyheder fra den forgangne uge til jer omkring Liverpool FC. Denne gang kigger vi tilbage på uge 34.

Kampe

Liverpool – Arsenal 3-1 (Premier League)

Kommende kampe

31/8: Burnley – Liverpool (Premier League)

Nyheder

• Efter Liverpools sejr over Southampton tangerede de deres egen rekord for flest sejre i træk i Premier League. Denne rekord er nu overgået efter endnu en sejr i lørdagens kamp mod Arsenal, hvor man nu er oppe på 12 sejre i træk i PL.

• Den tidligere Liverpool-stjerne Fernando Torres spillede fredag sin sidste professionelle fodboldkamp i karrieren. Kampen spillede han for sin Japanske klub Sagan Tosu.
  • Liverpool har besluttet at skrotte de tidligere byggeplaner vedrørende en udvidelse af Anfield Road End, og erstattet dem med en mere ambitiøs plan, som skulle få den samlede tilskuerkapacitet op på minimum 60.000.
  • Alex Oxlade-Chamberlain har forlænget sin kontrakt med yderligere ét år på baggrund af den tid han har været skadet i klubben. Kontraktens udløb lyder nu på 30/6-2023.
  • Det amerikanske erhvervsmagasin “Forbes” melder at Liverpool skulle være tæt på en aftale med den amerikanske sportsgigant Nike. En aftale som ifølge meldinger kan blive den mest lukrative trøjesponsor-aftale i Premier League.
  • Daniel Sturridge har fundet sin nye klub. Sturridge skal nu tørne ud for den tyrkiske klub, Trabzonspor. Alt held og lykke til den tidligere Liverpool-bomber.
  • Ifølge Transfermarkt dominerer Liverpool pt. Den mest værdifulde startopstilling i Premier League med hele 5 spillere. Disse spillere er henholdsvis: Alisson, Robertson, Van Dijk, Trent og Salah.

Skader

• Naby Keita, hofteskade. Klopp siger at han gør fine fremskridt, men at han stadig er ude i et par uger.
  • Alisson Becker, lægskade. Han skulle efter sigende gøre fine fremskridt i sin genoptræning, men han har efter alt at dømme stadig omkring 4 uger i træningslokalet før han kan vende tilbage.
  • Nathaniel Clyne, korsbåndskade. Resten af sæsonen.

Nyheder fra fanklubben