Jerzy Dudek interview

Dudek stod på mål i Champions League finalen imod Milan, hvor Liverpool vinder på straffespark efter, at have været bagud 3-0 ved pausen. En hel fantastisk finale, hvis man ikke har set den anbefales det at få den set. Det er i dag 11 år siden.
I det næste medlemsblad kommer der et ekslusivt interview med Jerzy Dudek. Dudek stod på mål i finalen og  har en afgørende rolle i kampen. Her bringer vi et lille udklip af interviewet med polakken.

Dudek straffe

I sidste minut redder du et skud fra Shevchenko – var det en bevidst redning?

Jeg er siden blevet gode venner med ham – vi har begge været ambassadører for UEFA, og hver eneste gang vi mødes, spørger han, hvordan jeg reddede skuddene. Jeg fortæller ham, at han bare skal glemme det, og glæde sig over sejren i 2003. Når man ser min reaktion på tv, kan man godt se, at jeg er klar over, at det var et afgørende øjeblik og afgørende redninger.

Hvad tænkte du, da I skulle i gang med straffesparksturneringen. Havde du sammen med målmandstræneren forberedt jer på en eventuel straffesparkskonkurrence?

Jeg havde vel set 100 straffespark inden kampen, og målmandstræneren havde en bog med optegnelser over de enkelte spilleres favoritskud.

Hvis du vil være medlem af fanklubben så kan du blive det her: https://liverpool-fc.dk/fanklubben/bliv-medlem/