[Kampoptakt] Watford – Liverpool 35. spillerunde

Mandag aften klokken 21.00 er der kick-off. kampen kan ses på 6´eren, Viaplay og dplay.

Efter sidste uges nederlag og et uafgjort imellem de to Manchester klubber er der for alvor pres på Liverpool. HVIS alle tre hold vinder resten af deres kampe, så bliver Liverpool nummer 5 og der er ingen Champions League næste sæson. Dog skal Man Utd ud og møde både Arsenal og Spurs og det er i sæsonens to sidste kampe, plus de samtidigt har to Europa League semifinaler de skal spille. Oveni det er de hårdt ramt af skader og karantæner. Det kunne godt ligne et til to nederlag til dem. Man City har ikke rigtig de store opgør tilbage. Måske kan Leicester drille dem lidt ellers ser jeg ikke dem lide et nederlag resten af sæsonen. Arsenal spøger lidt i baggrunden og har ellers altid endt i top 4 i den tid Wenger har været i klubben (imponerende). Men de skal op imod Spurs (i dag søndag) og så har de Man Utd om en uges tid.

Vi skal selv ud og levere, hvilket vi saksuseme har haft svært ved imod de små hold. Det er mildest talt til grin, hvad vi har leveret på den front i 2017. Men der er ikke andet for. Jeg læste et tweet tidligere, som sagde at Klopp mente at sejr i 3 ud af 4 kampe var nok til en top 4. Jeg håber han har ret.

Du kan læse her, hvorfor Martin Andsager mener vi kommer i top 4.

På trods af vores elendighed er det altså lidt utroligt vi ligger, hvor vi ligger. Vi skal sende en stor tak til efteråret for den her placering. Der er vist ikke kommet flere skader og der er spillere, som er klar igen efter de har været ude med skader. Det er altid rart, især så vi ikke skal stille med en bænk der har en gennemsnitsalder på 19,6. Helt crazy.

Watford vinder og taber lidt på skift og har ikke rigtig nogen form ser det ud til og deres sæson er så godt som slut. Deeney har dog lavet ti mål for dem i denne sæson og skal sikkert nok få lov til at kører vores forsvar rundt i manegen. Jeg har stadig mareridt om sidste sæsons kamp på Vicarage Road – forfærdeligt nederlag. Heldigvis kørte vi dem ud på røv og albuer på Anfield tidligere på sæsonen med en 6-1 sejr. Please giv os sådan en igen (målscoren kan blive afgørende for placeringen i ligaen.).

Men det kræver sgu spillerne og Klopp nosser sig sammen. Det var sgu ren elendighed imod Crystal Palace. Vi lavede børnefejl så som at lade bolden komme forbi første mand et hjørnespark, hvor den endda ryger igennem benene på ham. Vi skal være meget mere koncentrere og fokuserede her.

Holdet

Lasse Callesen har set nærmere på dagens opstilling.

Mignolet i kassen og med det normale forsvar foran sig. Og tillykke til Lovren med den nye kontrakt. IMO giver det fin mening, vi mangler noget til forsvaret. Vi sikre os at de to bedste er sikret lang tid frem og ved køb af en ny starter forbedre vi bænken og med udsigt til europæisk bold i næste sæson har vi brug for meget mere bredde.

Midtbanen kan blive lidt et lotteri og alt efter, hvordan Klopp ser tingene, HVIS Lallana er klar. Han har trænet med, men er han i god nok form til 60 eller 90 min? Så hellere gemme ham og hans Cryuff vendinger til senere i kampen. Jeg tror vi ser samme opstilling som de sidste par uger her med Lucas, Wijnaldum og Can. Men er Lallana klar kan han enten spille for Lucas eller Origi. I tilfælde af det bliver for Lucas så ryger Can en plads tilbage. Er det istedet for Origi så ryger Firmino på toppen. Jeg ser dog helst han ender på midtbanen, det er der han har været klart bedst. Og så forbedre vi vores offensive kræfter på banen.

Coutinho, Firmino og Origi på toppen. Jeg har iøvrigt lagt mærke til at Firmino og Coutinho hellere spiller hinanden (og til tider andre) end Origi. Om det er ren tilfældigt eller fordi det er den bedste løsning er jeg i tvivl om. Men ud fra tv billederne ligner det dog ofte han står ganske fri, men de vælger en anden løsning. Hvis det jeg ser er rigtigt mangler der helt klart noget tillid til Origi fra medspillerne. Btw så træner Sturridge egentlig igen efter han nåede at blive meldt skadet for resten af sæsonen. Det kan være han bider smerten i sig i håb om et skifte henover sommeren.