[optakt] Salzburg – Liverpool 6. gruppekamp

Bemærk der er tidlig kick-off i morgen. Kampen starter allerede kl. 19.00. Den kan ses på TV3Sport og Viaplay.

For god ordensskyld, sådan her ser Liverpools gruppe  ud inden de afgørende kampe i morgen aften:

Hvis vi får point er vi videre uden noget at være nervøs for eller, hvis Genk vinder over Napoli, MEN hvis vi taber så ligner det et exit fra Champions League. Ved point deling gælder følgende regler:

• Point i kampen mellem de to hold;
  • Målforskel i kampe mellem de to hold;
  • Mål scoret i kampe mellem de to hold;
  • Udebanemål scoret i kampe mellem de to hold.

Den eneste måde vi kan kvalificere os på ved et nederlag er ved at tabe 5-4 eller mere, men stadig kun tabe med et mål. Så der skal bankes nogle mål ind og forsvaret skal have en mega off-day. Men lad os nu håbe vi får en sejr, så vi bliver første seedet.

Vi havde styr på Salzburg i det første opgør – til tider. Vi kom efter planen foran med tre mål og troede at den kamp var ovre. Men så skruede Salzburg bissen på og pludseligt blev det hele mere spændende. Heldigvis fik vi en 4-3 sejr, men det var lige spændende nok til sidst.

Kampen er enorm vigtig for os og vi har alt at tabe. Vi er de regerende mestre og vi SKAL videre. Folk nævner ofte at vi er verdens bedste fodboldhold, men hvis vi ikke kan komme videre fra en gruppe, som denne så vil jeg mene, at det prædikat tilhøre en anden klub. Der er ekstrem meget selvforståelse i det, som klub og som fan. Men også fremadrettet, hvis Klopp vil ud og handle i januar måned og vi spiller Europa League vil det måske mindske mulighederne (vi har dog et mesterskab i sigte).

Sæsonen står og falder heldigvis ikke med CL, som vi ellers har oplevet en del gange før de sidste 15-20 år, hvor vi ikke for alvor har haft meget at byde ind med i ligaen. Men vigtig det er turneringen nu en gang.

Klopp har sparet spillere  i de sidset to opgør, jeg forventer ikke at det sker til tirsdagens kamp, der er alt for meget på spil og det tvivler jeg på at han vil sætte over styr. Eneste spørgsmålstegn er omkring nogle af de spillere, som var skadet inden og efter lørdagens kamp.

Der er sagt meget, med god grund, om Lovren, men IMO er han på et højere niveau end Gomez for tiden. Jeg håber han når at blive frisk til kampen, det samme med Wijnaldum. Lallana ser jeg ikke spille den store rolle. Men Klopp har skabt sig et godt udgangspunkt for den kommende tid, hvor alle der har været i spil har vist sig fra deres bedste side.

Hvis Lovren er skadet så går Gomez ind i forsvaret og på midtbanen Milner for Gini, hvis Gini er skadet.

Vi vinder kampen 2-0 og holder buret rent for anden kamp i træk.