[Blog] From Doubters to Believers

Vi modtog dette indlæg i vores indbakke fra Anders Jungle Nielsen, som har sat nogle tanker på Liverpool anno 2020.

I 2017/18 og 2018/19 var Liverpool i CL finalen. I 2018/19 og 2019/20 overgik Liverpool begge gange sin egen hidtidige bedste PL sæson nogensinde og høstede hhv. 97 og 99 point og fik endelig et mesterskab igen.

Foruden dette blev det i december også til et VM for klubhold trofæ og et UEFA Super Cup trofæ samt et ocean af rekorder og individuelle titler til spillere, trænere og gennembrud for akademispillere. Hvis man skal blive ved med at overgå sig selv, hvilket vi alle håber på, og dermed præstere bedre i dag end man gjorde i går, så bliver 2020/21 jo helt uhyggelig og det er jo næsten ikke til at tro at det kan blive meget bedre.

Alligevel står Liverpool allerede overfor Arsenal i Community Shield kampen om 15 dage, og vindes den også så kan man vel kun spørge sig selv, “hvorfor skulle det ikke forsætte?”

Tror jeg på at der er andre mesterskabskandidater end ManCity og Liverpool? – Nej! Tror jeg på at Man City får styr på deres defensive problemer og kan lukket hullet på ca. 20 point op? – Nej! (Pep lærer aldrig at tænke defensivt).

Har jeg så grund til andet et at blive ved med at være kæmpe #Klopptimist og tro på endnu et mesterskab? – Nej!

Jeg er overbevist om at Liverpools trup endnu er stærkere og bedre, og i øvrigt yngre end ManCitys trup, om end de nok endnu har lidt mere bredde og derfor bedre kan tænke på også at skabe sig en god sæson i de nationale cup turneringer, men jeg håber og tror dog lidt på, at Liverpools trup efterhånden er bred nok til at Klopp også vil sætte flere sejl ind på at komme langt i disse små turneringer.

Jeg ser meget gerne at han prioriterer cup turneringerne bare lidt mere, for han har jo så absolut haft for vane at skide højt og flot på dem, hvilket jeg har haft det okay med, da CL og PL succes har fået fokus, heldigvis er blevet vundet og skabt en enorm optimisme og optur i og omkring klubben og byen. Men hvis ikke tiden efterhånden er inde til at give bare FA Cuppen lidt fokus så ved jeg ikke hvornår tiden er inde til det. Skal man overgå sig selv igen i forhold til sidste sæson vil det vel næsten også være ved at vinde en double eller måske endda en treble. Om det så er lidt for optimistisk at håbe eller ligefrem tro på må være op til hver enkelt Liverpool fan. – Men jeg jeg siger bare igen, “Hvorfor skulle det ikke forsætte?”

… Klopp fortjener i hvert fald ikke tvivl, for han har vel lavet alle doubters om til believers, har han ikke?

Jurgen Klopp Reacts to Liverpool Lifting Premier League Title