[Blog] optakt Liverpool – Shewsbury FA cup 4. runde retur

Kampen spilles tirsdag kl. 20.45. Der er pt. ingen tv station, som viser kampen eller Liverpool FC TV. MEN den kan høres via radio på klubbens egen kanal gratis.

Klopp har valgt at følge PLs opfordring: vinterpause til alle spillere og han stiller derfor med et reservespækket hold i kampen. Han sidder heller ikke selv på sidelinjen til kampen, hvor Critchley igen tager styringen, som imod Aston Villa.

Der er rigtig mange meninger om vores gøren og laden i denne kamp. Jeg kan forstå at klubben på forhånd har givet spillerne ferie og man ikke vil tage denne fra dem igen. Der er dog en lille håndfuld af spillere, som kunne have godt af at spille. Her tænker jeg på Fabinho (har set lidt sløv ud efter skaden), Lallana, Lovren, Matip, Keita, Minamino, Shaqiri, Adrian og måske Milner, hvis han er frisk igen. Alle har bøvlet med skader og manglende spilletid. Det er desuden i grove træk disse spillere, som også skuffede i det første opgør, hvor de slet ikke præsterede og var skyld i denne kamp.

Det er ikke Klopps stil at straffe spillere på den måde, men spillerne burde også selv have lysten til at forbedre deres kampform, men også vise Klopp & co. at de er værd at satse på. Debatten er ikke så sort/hvid, som nogen har tendens til at gøre den.

Fordelen er selvfølgelig at de helt unge spillere kan vise sig frem for omverdenen igen, nogle af dem spiller helt sikkert for en ny kontrakt i Liverpool eller en anden klub. Kan de gøre sig bemærket øger det nok interessen for dem. Desværre bliver det svært, som dansk tv-seer at se kampen og vi må læne os op ad kampreferatet der kommer efter kampen.

Jeg tror vi kommer til at se et hold fra start, som er meget identisk med det vi så imod Aston Villa, hvor spillerne gjorde en fantastisk figur på trods af de tabte. Der er ikke mange navne fra Aston Villa kampen, som spillede for U23 i weekenden. Så de er allerede blevet sparet op til kampen for, at de kan være så friske, som muligt.

Spørgsmålet er om Elliott, Jones osv. også er sendt på ferie eller skal spille kampen? Det gør i hvert fald ikke opgaven lettere at gætte holdet.

Jeg håber på videre deltagelse i FA cuppen, men jeg tror det bliver en tæt kamp. En smal 2-1 sejr.