[Blog] Optakt Sheffield U – Liverpool

Lørdagens tidlige kamp starter allerede 13.30. Kampen kan ses på TV3 max eller på Viaplay.

Alex Bruun ser frem mod opgøret.

Det var en fornøjelse at se Carabao cup forleden. Vigtigst: vi kom en runde længere, men de unge gjorde det generelt godt, og en fornøjelse at se de rutinerede spillere, især Milner og Lallana, guide og støtte de unge. Hatten af for det – det er den helt rigtige team spirit.

Men nu er vi tilbage i ligaen, hvor det formentlig bliver 11 andre spillere i startopstillingen. Godt nok er der CL kamp på onsdag mod Salzburg, men alle har fået en uges pause, så hvorfor spare nogen? Hvis Origi er ved at være klar, så vil det være oplagt at give ham lidt minutter men kun som indskifter. Jeg forventer helt bestemt the usual suspects:

Sheffield U er kommet overraskende godt fra start efter oprykningen. Baseret på en solid defensiv og hårdt arbejde har den forventede nedrykker skrabet 8 points sammen. Faktisk er der kun scoret færre mål mod os og Leicester end mod Sheffield. Det er godt gået, men hvor længe bliver det ved med at være nok?

Liverpool er flyvende – man kan dårligt tillade sig at skrive ”for tiden” så længe, som det har været tilfældet. Spillet har ikke været prangende hele tiden, men holdet er ganske enkelt i stand til at udnytte de gode perioder i kampene. Før sæsonstart regnede jeg Sheffield U som den mest sikre nedrykker, og jeg tror ikke på, at de kan dæmme op for vores offensive esser, så Liverpool cruiser en 3-0 sejr hjem.

Hvis du mangler lidt at nyde når Liverpool spiller skal du måske overveje fanklubbens gin eller rom