[Blog] Ugen der gik – uge 16, 2019

De vigtigste højdepunkter og nyheder omkring Liverpool FC i uge 16.

Kampe

Porto – Liverpool 1-4, mål af Mané, Salah, Firmino og Van Dijk.

Cardiff – Liverpool 0 – 2, mål af Wijnaldum og Milner.

Kommende kampe

Liverpool – Huddersfield d. 26. april (PL)

Manchester City – Liverpool d. 25. april (U18)

Liverpool – Middlesborough d. 27. april (U18)

Birmingham City – Liverpool d. 28. april (Liverpool Women)

Nyheder

Liverpool skal møde Barcelona i semifinalen i Champions League. Første opgør er på Camp Nou d. 1. maj og retur opgøret er d. 7. maj på Anfield.

Klubben har offentliggjort hjemmebanetrøjen for næste sæson:

Salah er blevet kåret til en af de 100 mest indflydelsesrige personer i verdenen af The Times.

Van Dijk og Mané er begge nomineret til prisen, som årets spiller i Premier League. De er oppe imod Sterling B. Silva, Aguero og Hazard.

Alexander- Arnold er nomineret til årets unge spiller i Premier Leauge. Han er oppe imod Sterling, Rashford, Rice, B. Silva og Brooks.

Mané har scoret i hver eneste runde af Champions League, som han har spillet i.

Flere Liverpool spillere boycuttede de sociale medier i 24 timer, sammen med en lang række andre stjerne for at sætte fokus på racisme.

Barcelona har sat en pris på €119 for Liverpools fans til kampen i Barcelona. Liverpool har hævet prisen på Anfield til det samme beløb for Barcelonas fans og sænker prisen for klubbens fans til €88. Det samme gjorde man utd da de mødte Barcelona.

Klubben undersøger en sag, hvor en ni-årig fik et angstanfald i udebaneafsnittet hos Chelseas fans da en røgbombe blev kastet ned i nærheden. Desuden har klubben opfordret til, at fansne stopper med at synge homofobiske sange imod Chelsea. Eftersigende er sangen “Chelsea rent boy” et gammel udtryk, som er homofobisk.

José Enrique er blevet erklæret rask efter et længere forløb med en hjernesvulst, som skulle fjernes.

30 års dagen for Hillsborough blev markeret i mandags (og til søndagens kamp på Anfield). Hvis du ikke kender historien har vi skrevet om forløbet.

Med søndagens sejr blev der slået klubrekord. Det er første gang klubben runder 88 point i en Premier League sæson. Det er muligt at komme op på hele 97 point da der fortsat er ni point at spille om.

Skader

Fabinho fik, som de fleste nok ved et slag til hovedet. Men indtil videre er der ikke meldt noget ud om han er skadet eller ej.

Nyheder fra fanklubben

Bliv medlem af den officielle danske Liverpool fanklub, som er en af de største fanklubber på verdensplan

Vores RSS feed sørger for at du hele tiden kan finde de nyeste Liverpool nyheder på engelsk og på dansk.