[Blog] Ugen der gik – uge 48, 2019

D. 4. december Liverpool – Everton

D.  7. december Bournemouth – Liverpool

Nyheder

• Klubben er klar med næste skridt i udvidelsen af Anfield. Borgermøderne er gået i gang. Planen er at udvide Anfield Road enden med 7.000 pladser. Anfield når en kapacitet på 61.000. Pris i omegnen af £60m.
  • David Duckenfield har været på anklagebænken igen. Dette var en appelsag, hvor retten igen kendte ham ikke-skyldig i groft uagtsomhed ved manddrab på Hillsborough.
  • U19-holdet er gået videre i UEFA Youth League, det vides endnu ikke om det bliver på første pladser eller anden pladsen. Det afgøres i sidste kamp.
  • Både Klopp og Pep Lijnders tager til Qatar til VM for klubhold og de overlader trænersædet til Neil Critchley, som til dagligt er akademitræner for U23-holdet når der skal spilles kvartfinale i Carabao cuppen.
  • Ved Woman of the Future awards, fik Liverpool igen priser: Klopp kom i “top 50 Kindness Leaders for his selfless commitment to good causes and helping others”. Klubben: “Corporate Award for its strategic focus on equality and inclusion in the workplace”. Dameholdets træner Vicky Jepson var nomineret i kategorien “Rising Female Star” i the Sport Kategorien.
  • Rygter om at klubben vil udleje Brewster og Kelleher til januar.

Skader

• Fabinho, ankelskade. klubben siger indtil nytår, journalisterne siger 6-8 uger.
  • Matip, knæskade. Nærmer sig så småt. Blev scannet i fredags, der er endnu ikke meldt noget ud om denne.
  • Clyne, korsbåndsskade. Ude resten af sæsonen.

Nyheder fra fanklubben