50 års Liverpool historie fortalt med trøjer – 18/19

Lars Fomsgaard er klar med endnu et tilbageblik på de sidste 50 års af Liverpool FC.

Nye panderynker forfulgt af en smule udtur gør mig bekymret for den kommende periode! Men heldigvis kan vi jo kigge tilbage i overflødighedshornet af gode sæsoner og præstationer. Denne gang sæsonen 2018/19 .
Sæsonen kastede kun et nederlag af sig (til City) og indbragte hele 97 points! Alligevel måtte vi nøjes m andenpladsen, da olieklubben fra den nærliggende by (som vi ikke nævner navnet på!) samlede et par stykker mere!
Ubesejret hjemme for anden sæson i træk og en tangering af klubrekorden med 30 sejre i løbet af sæsonen.
CL gav en minderig sejr på 4-0 over Barcelona og endte med en god finalesejr over Spurs. Den sjette sejr var dermed i hus og pokalturneringerne hjemme i England taler vi ikke om, idet de var voldsomt nedprioriteret af Klopp!
Keita, Fabinho, Shaqiri og ikke mindst Alisson kom til og Can, Flannagan, Ward, Klavan, Solanke og Markovic forsvandt alle ud i glemselen!

Holdet med de 11 startere og udskiftere herunder, som Lars Fomsgaard mener var stærkeste opstilling.

Fakta for sæsonen

Formand: Tom Werner

Manager: Jürgen Klopp

Stadion: Anfield