50 års Liverpool historie fortalt med trøjer – 19/20

Læs forrige afsnit af serien eller hop tilbage til start, hvis du ikke har læste nogen af dem.

Så er det tid igen og jeg magter ikke bruge bogstaver og tal på gårsdagens oplevelser, men springer direkte ud i den på mange måder minderige 2019-20 sæson.
Sæsonen blev suspenderet fra april til midt i juni og alt var tomt og bizart grundet den forbandede pandemi!
Sportsligt var det helt anderledes, selv om vi tabte Community Shield til City og Champions League til El Cholo!
Sejrene i Super Cup (vort 4. trofæ), FIFA Club World Cup hjalp på COVID-19 humøret, men intet oversteg d 25. juni, hvor vi nappede mesterskab nr. 19 (med hele 7 kampe tilbage!) efter godt 20 års titeltørke!!! En sæson hvor den ene rekord afløste den anden:
  • 24 hjemmesejre i streg
  • Største pointafstand til 2. pladsen!
  • 32 sejre i sæsonen!
  • 18 hjemmesejre!
  • 44 kampe ubesejret!
  • Ubesejret hjemme i 3 sæsoner i træk!
  • 99 points over hele sæsonen!
  • Bedste start i de 5 største ligaer (79 ud af 81 points) med første nederlag så sent som marts 2020!
Alt i alt en sæson som skaffede mange nye og unge fans verden over……..YNWA!
Vi købte Elliott og Minamino og skilte os af med Studge, Moreno, Ings og Migs.

Holdet med de 11 startere og udskiftere herunder, som Lars Fomsgaard mener var stærkeste opstilling.

Fakta for sæsonen

Formand: Tom Werner

Manager: Jürgen Klopp

Stadion: Anfield