Afstemning: Mulige kommende Liverpool ejere?

I går kom det frem at FSG har en idé om at sælge dele eller hele Liverpool FC.
Det kom via en pressemeddelelse fra FSG, hvor i der står følgende:

“There have been a number of recent changes of ownership and rumours of changes in ownership at EPL clubs and inevitably we are asked regularly about Fenway Sports Group’s ownership in Liverpool.

“FSG has frequently received expressions of interest from third parties seeking to become shareholders in Liverpool. FSG has said before that under the right terms and conditions we would consider new shareholders if it was in the best interests of Liverpool as a club.

“FSG remains fully committed to the success of Liverpool, both on and off the pitch.”

Kilde

Klubben vurderes til at være mellem 4 og 4,5 milliarder dollars værd, i omegnen af 30 milliarder danske kroner. Så det er en pæn sjat penge en evt. køber skal finde frem, hvis de vil købe hele klubben.

Der har de sidste år været flere store opkøb af fodboldklubber, hvor nogle købene har været, som hos os, et konsortium, som har købt klubben og forsøgt at bringe klubben fremad.
Der er også de mere udskældte ejere, som bl.a. har overtaget Newcastle, PSG og Man City, hvor det er olierigmænd og lande, som har købt sig ind i en klub.

Men hvad tænker de danske fans? Det er svært at få alle nuancer med i en afstemning. Men du er velkommen til at uddybe den på Facebook og Twitter.

Vil du være glad for at Liverpool bliver købt for oliepenge?

Vis resultater

Indlæser ... Indlæser …