[Blog] De udlejede spillere – Oktober

Endnu en måned er gået og Liverpool sidder heldigvis stadigvæk solidt på førstepladsen, på trods af en svær måned med masser af kampe. Det er blevet til vigtige sejre mod bl.a. Spurs og Leicester,
samt succes i CL.

Vores udlejede spillere har dog også været i aktion i denne måde og netop dem, skal det handle om i denne blog. En måned der har været afbrudt af landskampe, hvor flere af de udlejede også har været afsted. Vi berører dog ikke landskampene her, men giver i stedet et ganske kort overblik deres situation i klubberne.

Harry Wilson – Bournemouth
Total i udlejningsperiode 11 kampe – 3mål – 1 gult kort.
Igen den spiller der har været mest fokus på. Både fordi han er den mest iøjnefaldende og fordi han spiller i PL, så han er relativt let af følge. Det har dog været en stille måned for Wilson. I hvert fald ift. de sidste par måneder, hvor han har været flyvende.
Det har ligeledes været en stille måned for Bournemouth, hvor de har spillet 3 PL kampe, der er endt 0-0, 0-0 og 1-0 (Til Arsenal). Altså 0 mål scoret i PL i oktober. Gab og noget atypisk dem.

Marko Grujic – Hertha Berlin
Total i udlejningsperiode 11 kampe – 2mål – 1 assist– 2 gule kort.
Måske den mest oversete af vores udlejede spillere. For her er der altså tale om muligt guld. Grujic fortsætter med at levere solidt for Hertha Berlin og Jürgen skal snart til at finde ud af om han
skal afløse en af de nuværende spillere, eller om Grujic skal have en permanent chance et andet sted. Han har absolut niveau til at spille fast i en af de store ligaer. Desværre for ham er Liverpool
måske bare for gode lige pt. og med de muligheder der er lige nu. Om et par år når Milner, Lallana og måske Hendo og Gini begynder at være for gamle, vil Grujic være en oplagt styrmand til midtbanen. Spørgsmålet er om det er fair at lade ham vente så længe. Noget man kan gøre sig lidt tanker om, for det vil helt sikkert blive diskuteret heftigt.
Så timingen (eller mangel) på samme kan vise sig at være grunden til at Grujic og Liverpool aldrig blev det vi alle håbede på. Indtil videre kan vi dog glædes over, at vi har en udlejet spiller, der spiller fast, gør det godt, mens hans markedsværdi stiger stille og roligt.

Sheyi Ojo – Rangers FC
Total i udlejningsperiode 19 kampe – 5 mål – 4 assists – 1 gult kort.

Det går ikke optimalt for Ojo i den skotske liga, hvor hans return i form af mål og assist er gået lidt i stå (8 kampe 1 mål og 2 assists – han har spillet 545 minutter). Det står noget bedre til i de andre
turneringer, hvor han leverer noget bedre.
Han får fint med spilletid og spiller oftest minimum 1 time pr. Kamp. Dog var han henvist til bænken mod både Porto (fik 6 minutter) og Motherwell ( fik 25 minutter) i slut oktober, hvilket ikke
er helt optimalt i betragtning af at det er to halvstore kampe. Han sluttede dog oktober af med 90 minutter i udekampen mod Ross county. En kamp som Rangers i øvrigt vandt 4-0. Så man kan håbe
de næste par kampe byder på en startplads igen.

Ben Woodburn – Oxford United
Total i udlejningsperiode 13 kampe – 1 mål – 5 assists
Woody blev desværre skadet i starten af oktober og forventes ude indtil januar med en brækket knogle i foden

Allan – Fluminense
Total i udlejningsperiode 21 kampe – 0 mål – 1 assists – 9 gule kort – 1 rødt kort
Manden der altid spiller fuld tid og leverer en solid præstation på midten. Et lille oddstip er at spille på han får et gult kort undervejs i kampen, for dem får han en del af.
Allans lejekontrakt udløber ved årskiftet, hvor han nok bliver udlejet eller solgt. Han får næppe arbejdstilladelse i England.

Taiwo Awoniyi – Mainz 05
Total i udlejningsperiode 4 kampe
45 minutters førsteholdsfodbold blev det til i oktober for Awonyiyi. Det kom i 1-0 nederlaget til Fortuna Duesseldorf den 19 oktober.

Kamil Grabara -Huddersfield
Total i udlejningsperiode 13 kampe – 21 mål lukket ind.
Der er kommet lidt prop i Huddersfield, hvor målene ikke længere flyver ind om ørerne på Grabara. Heldigvis står han stadigvæk fast, så der er masser af fast spilletid til den unge polak.
Pt. er der dog vel ingen der forventer, at han skal have en stor Liverpool karriere med de målmænd, der er i truppen. Men man ved dog aldrig.

Ovie Ejaria – Reading
Total i udlejningsperiode 13 kampe – 2 mål – 1 assists

En god måned for Ejaria. Han har stort set spillet fuld tid og har fået nogle fine ratings med på vejen. Resultatmæssigt har det ikke været godt for Reading (4 point i 4 kampe), så ganske fint gået at få
forholdsvist pæne kampkarakterer. Dog endnu en spiller vi næppe skal forvente at finde i Liverpool.

Nat Phillips – VfB Stuttgart
Total i udlejningsperiode 6 kampe
Et af de mere spændende udlejningsmål, i hvert fald potentielt. Desværre sker det bare ikke. Han får ikke spilletid. Han kom ind i det 120 minut i pokalkampen mod HSV, hvor Stuttgart førte 2-1, men
ellers er det ikke blevet til spilletid. Desværre.

Loris Karius – Besiktas JK
Total i udlejningsperiode 11 kampe – 16 mål lukket ind.
En udemærket måned for Karius og Besiktas, hvor især 1-0 sejren over rivalerne fra Galatasaray er noget, man kan bruge til noget. Karius har selv stadigvæk en tro på, at han en dag igen skal spille for en storklub. Med sine 26 år kan det bestemt ikke afvises, at det en dag sker. Han skal dog være noget mere stabil i sit spil, hvilket det tyder på, at han langsomt får i Tyrkiet. Der er dog stadigvæk enkelte brølere indimellem og så er medierne straks over ham. Synd for ham at han er blevet verdenskendt for hans aften i Kiev.