[Blog] Kampoptakt: Aston Villa – Liverpool

Kampen spilles søndag aften kl. 20.15 og kan ses på Xee og Viaplay.

Hvis du ikke har Viaplay, så kan du tilmelde dig her.

Lasse Callesen kigger nærmere på optakten.

Corona har ramt Liverpool FC.  I starten af ugen blev Thiago sendt hjem pga. en positiv test og fredag skete det samme med Mané. De har begge isoleret sig selv efter de gældende regler, der er ikke rigtigt så meget andet at gøre. Mané har meldt ud, at han ikke er hårdt ramt af sygdommen, hvilket selvfølgelig er dejligt. Men det ligger lidt i kortene at vi nok kommer til, at få flere Liverpool spillere og personer i staben, som ender med en positiv test. På trods af de mange forbehold, som klubberne i Premier League skal tage i forbindelse med træning og kamp, så er de tætte på hinanden, hver evig eneste dag. Jubelscenerne er også tilbage til normallen igen, hvor vi så i juni og juli, at det var mere behersket.  Lad os krydse fingre for, at det kun blive de to personer i klubben, som testes positiv.

Det giver med al sandsynlighed Jota muligheden for at få sin første kamp fra start i ligaen. Han har haft en flot start indtil videre, hvor han bl.a. lukkede og slukkede festen imod Arsenal i mandags.  Der kommer måske et par andre ændringer, Henderson er måske klar efter sin skade, hvor han har trænet med igen. Klopp virkede relativt positiv på pressemødet og det nok kun være et spørgsmål om dage inden han kunne spille kamp igen.

Jeg tror på en 3-0 sejr.