[Blog] Kampoptakt Crystal Palace – Liverpool 20/21

Alex Bruun ser frem mod kampen, som spilles lørdag den 19. december kl. 13.30 og kan ses på TV3+ og
online på Viaplay.

WOW. Intet mindre. Årets spillemæssige bedste præstation mod Spurs, som mest af alt brugte 90 min på løbetræning. OK – Kane, Son m.fl. havde chancer, men heldigvis punkterede bussen til sidst. Det var en fornøjelse at være tilskuer (eller nærmere seer) til. Lørdagens modstander Crystal Palace kommer med samme defensive indstilling dog uden så mange offensive trusler som Spurs. En Roy Hodgson special med en stærk defensiv, og så skal målene komme enten på standardsituationer eller fra ligaen største skuespiller Zaha. Ham har jeg det overordentligt svært med, men må selvfølgelig anerkende hans offensive kvaliteter.

Jeg har set Jürgen Klopp blive kritiseret for at være fortaler for 5 udskiftninger, men samtidig helt undlade at skifte ud i kampen mod Spurs. Jeg tror simpelthen, at han var bange for at ødelægge momentum, for Liverpool spillede godt, og der var ikke tydelige træthedstegn hos spillerne, så det var bare at klø på, og det gav pote til sidst. Det kan så betyde, at Klopp føler sig nødsaget til at rotere lidt til denne kamp, selv om man selvfølgelig gerne vil se mere af det samme. Der er dog 8 dage til den efterfølgende kamp mod WBA, så med mindre der er kommet nye skader, så tror jeg faktisk, vi får de samme 11 at se igen. Hvis Matip bliver klar, så spiller han selvfølgelig i stedet for Rhys Williams.

Det bliver nok en af de sædvanlige kampe, hvor tålmodighed er vigtig, men jeg tror, vi kommer godt igennem, og vinder 2-0. Et tidligt mål er jo altid godt.

I ønskes en glædelig jul med gode gaver og god afstand.

Bliv medlem af den officielle danske Liverpool fanklub i dag.