[Blog] Optakt: Newcastle – Liverpool

En lang og yderst trofæ-indbringende sæson er ved at nærme sig sin afslutning. Sæsonens sidste kamp for de røde fra Merseyside bliver mod Newcastle på St. James’ Park. Kampen sparkes i gang kl. 17:00 og bliver vist på Xee, mens den ligeledes kan streames på Viaplay.

Andreas Ørntoft ser frem mod sæsonens sidste kamp.

Det var et sandt festfyrværkeri i ordets bogstaveligste forstand, da Liverpool i onsdags endelig kunne løfte Premier League-trofæet. Trofæet blev løftet oven på en underholdende 5-3 sejr over Chelsea, hvor Liverpool i flere perioder viste forrygende spil. I flere sekvenser skruede de rødblusede op for tempoet, hvor de med hurtigt spil på førsteberøringen, dansede forbi Chelsea-spillerne. Derudover blev vi forkælet med flotte mål af både Trent og Keita, hvor især den sidstnævnte spillede en stærk kamp. Samtidig er det også værd at nævne, at Firmino scorede sæsonens første mål på Anfield.

Festen fortsatte længe efter, at Chelsea-kampen blev fløjtet af, både inden- og udenfor Anfield, og spørgsmålet er, om det afspejler sig i aftenens kamp. Aftenens modstander, Newcastle, har haft en blandet sæson. En foreløbig 13. plads er ikke som sådan skuffende, men samtidig heller ikke tilfredsstillende for den traditionsrige klub. Derfor må man også forvente, at de på trods af tomme tilskuerpladser, gerne vil afslutte sæsonen med en sejr, og så endda over de nykårede engelske mestre.

Jeg tror ikke, at Klopp foretager den helt store rotationsrunde, men alligevel hiver han formentlig et par kaniner op af hatten. Lovren er eftersigende tæt på et skifte til Zenit Skt. Petersborg, hvorfor jeg tror han vil give ham en sidste kamp i den røde trøje. Milner, som blev skiftet ind i Chelsea-kampen, får ligeledes en plads i start-11’eren – Dog på venstre back. På midtbanen får Keita lov til at ride videre på en bølge af gode præstationer, mens Chamberlain erstatter Wijnaldum. I forreste geled bliver der ikke foretaget ændringer.

Lallana får formentlig en 20-25 minutter fra bænken, mens der forhåbentlig ligeledes bliver spilletid til folk som Minamino, Jones, Williams og Elliott.

Jeg håber og tror på, at Liverpool afslutter sæsonen med stil og vinder en stensikker 3-0 sejr.

God kamp derude – Og tak for at i har fulgt med i denne sæson. Følg endelig med på vores Facebook- og hjemmeside henover den sidste del af sommeren, hvor vi naturligvis forsat vil bringe de seneste nyheder omkring klubben og ikke mindst nyheder omkring sommerens transfervindue.