[Blog] Transfervinduet sommer 2019

Transfervinduet er for nyligt lukket og det betyder, der har været afgang men også tilgang for Liverpool FC.

Vi bringer her et overblik over alle handlerne.

Tilgange:

Klubben har i alt hentet fire spillere.

• Sepp Van Den Berg

Han blev hentet i Zwolle for £1,3m, men prisen kan stige til £4,4m afhængigt af forskellige klausuler.

• Harvey Elliott

Den yngste Premier League spiller nogensinde, da han fik debut for Fulham. Der er så vidt, vi er orienteret ikke aftalt en pris for Elliott. Men ifølge LFCHistory.net, så vil Derby have kompensation, samt en procentdel den dag han bliver solgt.

• Adrian

En målmand der kender Premier League, da han har spillet i West Ham. Han er hentet ind på en fri transfer.

• Andrew Lonergan

35 årig målmand som er hentet på en fri transfer. Lonergan havde kontraktudløb i juli hos championship-klubben Middlesbrough.

Samlede udgifter (uden klausuler): £1,3m – det er dog ikke afgjort, hvor meget kompensation Fulham skal have for Elliott.

Afgange:

• Danny Ings

Var udlejet i sidste sæson og en del af den aftale var et salg denne sommer. Vi modtog £18m (kan stige med yderligere £2m efter Ings når et bestemt antal kampe).

• Ryan Kent

Efter et succesfuld lejeophold hos Rangers sidste sæson, er skiftet nu blevet permanent. . Kent blev solgt for £6,5m, men beløbet kan stige til £7,5m i addons. Der er desuden en 20% videresalgsklausul.

• Simon Mignolet

Han skiftede til Club Brugge. Prisen er rygtet til £6,4m (kan stige med £1,8m i forbindelse med klausuler). Forventet skifte, eftersom han ikke fik lov sidste år til at forlade klubben.

• Rafa Camacho

Skiftede tilbage til Portugal, hvor han er fra. Blev solgt for £5m (kan stige til £7m og der er tilbagekøbsklausul + Liverpool får 20% af et evt. salg en dag).

• Bobby Duncan

Solgt til Fiorentina for £1,8m med en 20% videresalgsklausul.

• George Johnston

Solgt til Feynoord for et symbolsk beløb. Havde et år tilbage af kontrakten. Pris £300.000 + Liverpool får 30%, hvis han en dag bliver solgt.

• Daniel Sturridge

Hans kontrakt med klubben udløb. Han har i skrivende stund ikke fundet en ny klub.

• Alberto Moreno

Hans kontrakt udløb ligeledes. Han har dog fundet en ny arbejdsgiver. Han underskrev tidligere på sommeren en kontrakt med spanske Villarreal.

• Adam Bogdan

Kontraktudløb. Ingen ny klub.

• Connor Randall

Kontraktudløb. Ingen ny klub.

Samlet indtjening (uden klausuler): £38m.

Udlån:

• Harry Wilson

Udlånt til Bournemouth resten af sæsonen. Liverpool får £2,5m.

• Marko Grujic

Udlånt til Hertha Berlin resten af sæsonen. Liverpool får £2m.

• Ben Woodburn

Udlånt til Oxford City resten af sæsonen.

• Sheyi Ojo

Udlånt til Rangers resten af sæsonen.

• Taiwo Awoniyi

Udlånt til Mainz resten af sæsonen.

• Liam Miller

Udlånt til Kilmarnock resten af sæsonen.

• Kamil Grabara

Udlånt til Huddersfield resten af sæsonen.

• Rhys Williams

Udlånt til Kidderminister resten af sæsonen.

• Allan Rodrigues de Souza

Udlånt til Fluminese resten af sæsonen.

• Nathaniel Phillips

Fornyede sin kontrakt og blev udlejet i samme omgang til Stuttgart.

• Shamal George

Udlånt til Marine FC indtil januar 2020.

• Ovie Ejaria

Udlånt til Reading resten af sæsonen og han skifter næste sommer permanent. Prisen næste sommer rygtes til £3 og kan stige til £3,5m.

Samlet indtægt på udlån: £4,5m.

Liverpools netspend er derfor på: -£42,5m