[Blog] Ugen der gik – uge 14, 2019

De vigtigste højdepunkter og nyheder omkring Liverpool FC i uge 14.

Kampe

Southampton – Liverpool 1-3. Mål af Keita, Salah og Henderson

d. 9. april: Liverpool – Porto (CL kvartfinale, første opgør)

d. 14. april: Liverpool – Chelsea (PL)

d. 14. april: Liverpool – Leicester (U23)

d. 12. april: Republic of Ireland XI – Liverpool Legends (legende kamp til fordel for Sean Cox)

Nyheder

• Det er lidt tid siden, men Salah har slået endnu en rekord. Denne gang er det for at være den hurtigste Liverpool spiller i historien til at score 50 ligamål. Han brugte blot 69 kampe og slår Torres´ tidligere rekord med tre kampe.
  • Mané og Robertson er nomineret til månedens spiller i Premier League.
  • Robertson nærmer sig liga rekorden, som lige nu er på 11 assists for en sæson. Robertson har indtil videre ni styk i denne sæson.
  • Liverpool er den klub i ligaen der med længder har brugt flest penge på agenthonorar. Hele £43,8m er det blevet til. Næsten dobbelt så meget, som Chelsea har brugt (£26,8m).
  • Ingen mindehøjtidelighed igen i år på Anfield for Hillsborough katastrofen. The Kop vil dog være åben d. 15. april så dem der måtte have brug for det.
  • Der er lige nu en retssag i gang omkring Hillsborough katastrofen. Duckenfield kunne juryen ikke blive enige omkring sigtelsen for manddrab pga. grov uagtsomhed, som endte med at 95 personer døde (da én person døde mere end et år efter forseelsen er denne ikke med pga. lovgivningen på daværende tidspunkt var anderledes). Mackrell er blevet kendt skyldig i at have brudt reglerne omkring “sundhed og sikkerhed” da han ikke havde taget højde for det få antal indgange påstadion.
  • I har kåret Mané, som månedens spiller i Liverpool.
  • Alexander-Arnold er den femte yngste Liverpool spiller til at nå 50 liga kampe i klubbens historie.
  • Sean Cox der blev overfaldet i forlængelse med Roma kampen vil for første gang i et års tid forlade hospitalet når Liverpol Legends møder et udvalgt irsk hold fredag aften. Pengene går til Sean Cox´ behandlinger.

Indlægget fortsætter efter ligatabellen!

Skader

Oxlade-Chamberlain: genoptræner fortsat. Klopp har sagt at han ikke vil udtale sig omkring Oxlade-Chamberlain før han er fit for fight.

Brewster: Spiller med igen på u-holdende og kommer stille og roligt i bedre form.

Karantæner

Robertson har karantæne i det første opgør imod Porto i Champions League.

Nyheder fra fanklubben

Vil du være med i en reklame film for en af klubbens sponsorer?

Konkurrence: Vind billetter til et Jan Mølby foredrag

Fik du læst måneden der gik?