[Blog] Ugen der gik – uge 15, 2019

De vigtigste højdepunkter og nyheder omkring Liverpool FC i uge 15.

Kampe

Liverpool – Porto 0-2, mål af Firmino og Keita.

Liverpool – Chelsea 2-0, mål af Mané og Salah.

Ireland XI – Liverpool Legends 1-2, mål af Smicer og Aldrigde

D. 17. april: Porto – Liverpool (CL)

D. 21. april: Cardiff – Liverpool (PL)

D. 21. april: Liverpool Women – Bristol City Women (Dameholet)

Der er godt nok sket meget i den forgangne uge.

• Tommy Smith døde i fredags 74 år gammel. You´ll Never Walk Alone!
  • Den tidl. Liverpool spiller Yossi Benayon er gået på pension.
  • Mané kåret til månedens spiller i Premier League (både af PFA men også af FA) og Klopp er blevet månedens manager.
  • Firmino vandt prisen, som ugens spiller i Champions League.
  • Der er en håndfuld Chelsea fans, som på en video synger “Salah is a bomber”. Som er blevet vurderet af både Liverpool FC og Chelsea FC at være racistisk. Liverpool FC udsendte en pressemeddelse torsdag aften, hvor de tog afstand fra det. Tre af de seks fans blev efterfølgende afvist på stadion inden Chelseas EL kamp da de blev genkendt fra videoen.
  • Rygterne om den næste trøjesponsor tager til. Nike skulle eftersigende være i føresæddet til at overtage New Balances sponsorat fra 20/21 sæsonen. Der er ikke rygter om en pris pr. sæson, men rygterne går på at en aftale med Nike kan blive bedre end den Manchester United har, som er på £75m pr. sæson.
  • Liverpool skal møde Dortmund i en velgørenhedskamp d. 8. juni i Hong Kong.
  • Klubben har fået en ny sponsor. Det er NH Food, som de næste tre år har en aftale med klubben.
  • Sean Cox var på stadion da legende kampen blev spillet fredag aften. Det var første gang siden han blev slået ned inden Roma kampen, at han har forladt hospitalet. Pengene fra kampen går til hans genoptræning osv.
  • Oxlade-Chamberlain fik 60 minutters fodbold bag lukkede døre. Han nærmer sig så småt et comeback. Gomez skulle også have spillet med, men pga. en skade til Moreno måtte han på bænken for 1. holdet imod Porto.
  • Der er rygter om at Clyne skal sælges til sommer. Der er flere interesserede klubber. Liverpool har sat en pris på omkring £15m.
  • Ryan Kent der er udlejet til Rangers FC er kåret til årets unge spiller i klubben.
  • Gomez, Brewster og Oxlade-Chamberlain spillede søndag med U23 holdet. Det blev til en 6-0 sejr.

Indlægget fortsætter efter billedet

Skader

Jordan Henderson – Udgik med et kvarters tid tilbage af kampen imod Chelsea. Klopp sagde efter kampen at det er et slag, som gør ondt. Han har ikke fået et vrid i den.

Nyheder fra fanklubben

Interview med Tommy Smith fra et tidligere medlemsblad

Blev medlem af den officielle danske Liverpool fanklub

Mangler du lidt koldt til ganen? Så kan du slukke tørsten med fanklubbens øl og vin. Køber du for mere end 500 kr. så brug rabatkoden Liverpool og få gratis fragt.