[Blog] Ugen der gik – uge 17, 2019

De vigtigste højdepunkter og nyheder omkring Liverpool FC i uge 17.

Kampe

Liverpool – Huddersfield, mål af 2xMané, 2xSalah og Keita

Kommende kampe

Barcelona – Liverpool (CL)

Newcastle – Liverpool (PL)

• Van Dijk er kåret til sæsonens bedste spiller af PFA (spillernes forening).
  • Van Dijk, Alexander-Arnold, Robertson og Mané er kommet på årets hold hos PFA.
  • Salah er den Liverpool spiller de har scoret flest mål på 100 kampe. Han har scoret 69 mål. Og overhaler Hunt og Raybould, som begge brugte 100 kampe på at score 68 mål.
  • Oxlade-Chamberlain spillede sin første kamp i et år imod Huddersfield.
  • Liverpool er den første klub til at have to spillere med mere end 20 mål i en sæson i Premier League siden Suarez og Sturridge gjorde det samme i 13/14 sæsonen.
  • Robertson er den første forsvarsspiller i Liverpools historie til at lave 10 assists i ligaen. Imod Huddersfield kom han faktisk op på 11 i alt i denne sæson. Han er nu på en delt første plads som den mest assisterende forsvarsspiller i ligaens historie.
  • Keita har scoret det hurtigste Premier League mål for Liverpool FC. Kun 15 sekunder skulle han bruge.
  • U18 holdet vandt FA Youth Cup. Det er første gang i 12 år at klubben vinder trofæet. Finalen blev vundet på straffespark over Man City efter 1-1 i ordinær spilletid.
  • Klubbens pre-season tur går til USA. Her skal vi op imod Dortmund, Sevilla og Sporting Lissabon
  • Det er første gang i historien at to hold har rundet 90 point i samme sæson.

Indlægget fortsætter efter billedet!

Skader

• Firmino sad ude med en lysken skade i fredags. Klopp har senere udtalt Firmino er tvivlsom, men at man håber på han kan blive fit til onsdag.

Nyheder fra fanklubben