[Blog] Ugen der gik – uge 18, 2019

De vigtigste højdepunkter og nyheder omkring Liverpool FC i uge 18.

Kampe

Barcelona – Liverpool 3-0

Newcastle – Liverpool 2-3, mål af Van Dijk, Salah og selvmål/Origi

D. 7. maj, Liverpool – Barcelona

D. 12. maj, Liverpool – Wolverhampton. Husk fanklubbens sæsonafslutnings arrangement

Nyheder

• Klubbens træningstøj for næste sæson er landet og det er med en ny sponsor på maven i form af AXA.
  • Efter balladen i Barcelona, hvor seks Liverpool fans blev anholdt for at overfalde hotelpersonale og have skubbet et par lokale i et springvand, er klubben i samarbejde med Merseyside politi i gang med at finde frem til personerne og sikre at de får en straf. Peter Moore var også ude på Twitter og kommentere sagen:

• Liverpool Womens Niamh Fahey har vundet prisen “Community Champion Award”.
  • Robertson har vundet prisen som “Community Champion”.
  • Rygte om en mulig kontraktforlængelse til Oxlade-Chamberlain på et år
  • Salah topper topscorer listen med 22 mål foran Aguero, Aubameyang og Mané, som alle har scoret 20 mål.
  • Alexander-Arnold og Robertson er begge oppe på 13 assists i denne sæson, hvor de 11 af dem er i Premier League. De har dermed begge tangeret rekorden, med en kamp tilbage.

Skader

• Keitas sæson er over. Han er ude i omkring to måneder og misser højst sandsyndligvis også de afrikanske mesterskaber.
  • Firmino er ude af kampen på tirsdag imod Barcelona.
  • Salah skulle have det helt fint efter han blev slået omkuld imod Newcastle i en duel. Han skulle have set kampen færdig på tv i omklædningsrummet og han gik selv fra stadion efter kampen.

Nyheder fra fanklubben

Opsummering af måneden der gik for Liverpool

Anmeldelse af fanklubbens Amerikan IPA, Captain Fantastic

Interview med to Liverpools fans, som til dagligt er i esports verdenen i form af at være træner og være spiller.