[Blog] Ugen der gik – uge 33, 2019

Vi samler de vigtigste nyheder fra den forgangne uge til jer omkring Liverpool FC. Denne gang kigger vi tilbage på uge 33.

Kampe

Liverpool – Chelsea (Super Cup) 2-2 efter 90 og 120 minutter. 5-4 sejr på straffespark.

Southampton – Liverpool 1-2 (Premier League)

Kommende kampe

D. 24/8: Liverpool – Arsenal (Premier League)

• Vi vandt den europæiske Super Cup for 4. gang i onsdags!

• Der var en del rygter om at Dejan Lovren var på vej til AC Milan for £15m. Liverpool endte med at afslå det tilbud, samt et tilbud om lejeophold.
  • Klubben har hentet Andy Lonergan på en fri transfer. Lonergan har fået en kontrakt på et år.
  • Van Dijk er nomineret til prisen “UEFA’s bedste player of the year”. Han er i hård konkurrence da Messi og Ronaldo også er nomineret. Vinderen findes d. 29 august.
  • Curtis Jones har forlænget sin kontrakt med Liverpool.
  • Shaqiri er irriteret over den manglende spilletid.
  • Klopp er den Liverpool manager, som først har fået 300 point. Han skulle blot bruge 146 kampe.
  • Liverpool er inde i den længste sejrs stime i ligaen for klubben siden Premier League blev indført. Det er lige nu 11 kampe i træk, som er vundet.

Skader

• Naby Keita, hofteskade. Klopp havde ingen tidshorisont.
  • Alisson Becker, lægskade. Rygterne går på 4-8 uger.
  • Nathaniel Clyne, korsbåndskade. Resten af sæsonen.

Nyheder fra fanklubben