(Konkurrence) FA Cuppen

Den 14. maj 2022 vandt Liverpool FA Cuppen efter en finalesejr over bødlerne fra 2012, Chelsea. Det er ottende gang, at Liverpool vinder den prestigefyldte engelske cupturnering. Vi benytter anledningen til en quiz om FA Cuppen. Hvor godt husker I Liverpools præstationer i den historiske turnering?

Sidste frist for deltagelse er den 5. august 2022.

Der udtrækkes tre vindere, som vil modtage hver en præmie.
Præmierne er sponsoreret af Fodboldfan-Shoppen.dk.

Spørgsmål vedrørende quizzen rettes til Andreas Vigsø – andreas@liverpool-fc.dk

1: Hvilken modstander slog Liverpool ud af FA Cuppen i både 1982/83 og 1983/84?

2: I 2012 nåede Liverpool hele vejen til FA Cup-finalen, som man desværre tabte til Chelsea. Hvilken Liverpool-spiller scorede i både semifinalen og i finalen?

3: Hvem var modstanderen i en omkamp i FA Cuppens femte runde, da Kenny Dalglish havde sin foreløbigt sidste kamp i spidsen som manager for Liverpool i 1991?

4: Hvem var Liverpools semifinalemodstander i 2001, som kun har været i FA Cup-semifinalen denne ene gang?

5: Hvilken Liverpool-spiller blev i 1996 med sin scoring til 5-0 mod Rochdale FA Cuppens på daværende tidspunkt mest scorende spiller nogensinde?

6: Liverpools seneste FA Cup-finale før denne sæson var i 2012. Hvem var den eneste genganger i startopstillingerne på tværs af de to finalehold, Liverpool og Chelsea?

7: Hvilken sæson er den eneste, hvor Liverpool var vundet The Double – altså vundet FA Cuppen og ligaen i samme sæson?

8: I 1987/88 skulle de nykårede engelske ligavindere, Liverpool, op imod Wimbledon i FA Cup-finalen. Slutresultatet blev en gedigen overraskelse, der blev hjulpet på vej af historiens første brændte straffespark i en FA Cup-finale. Hvem missede for Liverpool?

9: Hvem var modstanderen i dette års FA Cup, da Harvey Elliott scorede sit første seniormål for Liverpool, og Luis Díaz debuterede?

10: Hvilken Liverpool-spiller blev i januar 2022 klubbens yngste målscorer i FA Cuppen nogensinde?

Udfyld dine oplysninger for at deltage i konkurrencen
    Navn:

Adresse:

Post Nr. og By:

Medlemsnummer:

Husk at udfylde Captcha-boksen herover.

Alle felter skal udfyldes!
    Hvis du ikke modtager en mail kort efter afsendelse af svar, så tjek venligst dit spamfilter.