Formandens nytårstale, 2018

Året er gået, hvilket betyder, at det er tid til formanden for fanklubben Alex Bruuns årlige status på Liverpool FC og fanklubben.

Som forberedelse til dette års tale, kiggede jeg på sidste års udgave. Da var Virgil van Dijk lige købt og kort tid efter blev Coutinho solgt – det virker som lysår siden, men der er altså kun gået 12 måneder, og det er utroligt, hvilken udvikling holdet har været igennem siden. Robertson var lige kommet på holdet, og Trent Alexander-Arnold og Joe Gomez gjorde det godt på skift på højreback. I dag giver det sig selv, at de tre er en fast del af vores startellever såvel som Mané, Firmino og Salah. Som Rafa ville have sagt, har vi nu en stærk trup med muligheder, og baggrunden skal findes i årets to transfervinduer, som ganske enkelt var til topkarakter. Først blev Virgil van Dijk verden dyreste forsvarer og i sommer var Alisson for en kort stund verdens dyreste målmand. I dag virker det nærmest som to røverkøb, hvilket også må siges om købet af Shaqiri. Han har virkelig bidraget, når det var nødvendigt. Forhåbentlig bliver 2019 året, hvor de to øvrige indkøb Keita og Fabinho for alvor slår igennem.

Indlægget fortsætter efter billedet

I foråret spillede vi det vildeste angrebsfodbold, som de færreste hold kunne dæmme op for. Der blev med rette snakket rigtig meget om Liverpool, selv om det desværre ikke blev til nogen pokaler (jeg prøver stadig at fortrænge nederlaget til Real Madrid). I den nye sæson er stilen mere resultatorienteret – kedelig vil nogen nok sige, men faktum er, at vi fører ligaen, og reelt er første- (og eneste) udfordrer til Manchester City. Tør man drømme om mesterskabet? Selvfølgelig tør man det. Vores trup er den bedste i nyere tid, men det vigtigste spørgsmål er nok, om  Alisson og van Dijk kan holde sig fri af skader og karantæner, og kan de spille 60 kampe? Hvis de kan det, har vi absolut en chance.

“European Nights” på Anfield er igen blevet noget, man taler om, og frygter hvis man holder med udeholdet. Lidt ældre fans vil nævne St. Etienne, senere kan nævnes Olympiakos og Dortmund, i denne sæson blev Roma en del af de legendariske kampe.  For både fans og spillere er det den ultimative oplevelse, som er helt fantastisk og umuligt at beskrive. Det skal opleves, og det kunne passende være på fanklubbens gruppetur til CL-kampen mod Bayern.

Vi må desværre se i øjnene, at der findes uanede mængder af falske signerede effekter i omløb. Har man en pc og en printer, er det ingen sag at producere et “certifikat”, som angiveligt skulle verificere ægtheden af autografen, men i fanklubben arbejder vi for at udbyde signerede ting, som vi 100% kan garantere ægtheden af. I 2018 var det bl.a. muligt at købe trøjer signeret af Kenny Dalglish, Jamie Carragher, Graeme Souness og mange flere. Det arbejde fortsætter også i 2019.

Det nye år starter med et udsolgt arrangement på Christiansborg, og foråret byder på en lang række af foredrag med Jan Mølby i samarbejde med MOD TIL. August byder igen på muligheden for at spille for “Liverpool” ved den årlige Fancup.

Med ønsket om et godt Nytår med masser af gode Liverpool FC oplevelser, og måske en ny pokal til skabet

Alex Bruun