Hillsborough domafsigelse

Hillsborough domsafsigelsen kom i dag ved middags tid.  Fanklubbens formand Alex Bruun har ordet:

Hvilken lettelse. Gudskelov en glasklar dom, som ubetinget placerer skylden hos politi og arrangører. Kampen for retfærdighed varede 27 år, og endelig kan byen, klubben og fansene sige sig fri for den mistænkeliggørelse, som de er blevet udsat for gennem årene.

Det er en stor dag for Liverpool og Liverpool FC.

Sagen er dog ikke afsluttet endnu. De første forlydende går på, at der vil blive åbnet sager imod de overordnede der havde ansvaret på dagen for kampen. Dette må vi dog afvente lidt endnu for at få klarhed på om sker.

Det vigtigste er at dem der var tilstede på stadion den dag og de efterladte nu har rettens ord på, at de fans der tog til fodbold på den skæbnesvanger dag i 1989 ikke bære noget af skylden for det der er sket. Det har været en lang kamp, men heldigvis har den båret frugt og det var tydeligt at se, hvor meget det betød for familierne efter domafsigelsen, da de sang You´ll Never Walk Alone ude foran retten.

Hillsborough Liverpool

Familierne til de efterladte vil senere i dag komme med en udtalelse og det samme vil klubben.