Jagten på europæisk deltagelse

Følgende indlæg er skrevet af Carsten Lindholm, som også er ny administrator på fanklubbens Liverpool forum. Du kan følge med og selv deltage i den debat og mange andre. Det er helt gratis at oprette en bruger. Du finder Carstens indlæg her.

————————————————————————————————————————————-

Det snerper til i kapløbet om europæiske pladser, og det bliver uden tvivl et område med stor fokus i de sidste 7 kampe.
Derfor dette indlæg, for ligesom at holde lidt samling på udviklingen i mulighederne.

Umiddelbart er min egen tanke, at løbet om at nå Champions League er kørt, og jeg ser ingen chance for at hente Gunners og de to olieklubber.
….. men så så jeg et billede i her til morgen, som Bruno Fernandez’ kone har lagt på Twitter, hvor Bruno Fernandez sidder i sofaen med en støvle på højre fod, for at fiksere den.

Man kan sige meget om BF, men når de spiller godt, så plejer han at være een af styrmændene i deres offensiv, så umiddelbart er det en rimelig stor svækkelse af deres midtbane. Specielt, da Christian Eriksen ser ud til at skulle have banket temmelig en del rust af, inden formen er tilbage, og han bliver jo også ældre, så det tager sikkert længere og længere tid.

Man U’s restprogram ser også ud til at kunne koste en del point:

27/4: Tottenham Hotspur – Manchester United
Det her kan gå begge veje, mht Tottenhams indstilling til kampen. Den midlertidige manager Stelline fyret efter 1-6 blamagen i Newcastle, men han lod også til at have mistet omklædningsrummet. Ryan Mason er udnævnt for 2. gang som midlertidig manager, og han gjorde det faktisk godt
sidste gang, da han tog over efter Mourinho, da Levy fyrede “The Too Special One”.
Potentiale for Man U pointtab: MIDDEL

30/4: Manchester United – Aston Villa
Unai Emery har i den grad gjort Villa til en godt sammenhængende enhed, og specielt en kamp på OT, hvor de kan spille henholdende, kan ligge rigtig godt til deres henholdende spil.
Potentiale for Man U pointtab: MIDDEL

4/5: Brighton & Hove Albion – Manchester United
Albions vil kæmpe med næb og svømmefødder for revanche for nederlaget i FA cup semifinalen. .og de spiller altså en rigtig god gang fodbold nede på Sydkysten
Potentiale for Man U pointtab: STOR

7/5: West Ham United – Manchester United
Hmmm, burde D. Moyes ikke være motiveret til at smadre den klub, som gav ham en “ordentlig bule” i hans managerkarriere? Sikkert nok, men Hammers kan spille som nat og dag, hvilket vi selv måske får at mærke i morgen aften (26/4) Tror dog, at Man U vinder denne her.
Potentiale for Man U pointtab: LAV

I de derefter resterende 4 kampe, ser jeg meget lav chance for pointtab til Man U, idet modstanderne er følgende:
13/5: Manchester United – Wolverhampton Wanderers
20/5: AFC Bournemouth – Manchester United
25/5: Manchester United – Chelsea
28/5: Manchester United – Fulham
Summa-summarum ser jeg max Man U smide 2 point ved en overraskende uafgjort i deres 4 sidste PL kampe.

Dags dato er der 9 point imellem LFC og Man U, og deres målscore er 4 mål bedre. i den forbindelse er det vigtigt, at placering i tabellen afgøres efter følgende rækkefølge: Point – Målscore – Indbyrdes kamp.

Umiddelbart vil jeg bedømme chancen for, at Man U smider 9 point i deres sidste kampe som værende et eller andet sted mellem middel og stor.
F.eks. 3 uafgjorte og et nederlag. Men det skal hovedsageligt komme i deres 3 næste PL kampe, og samlet set, ser dem dem max smide 9-10 point.

Det allermest afgørende for, at Klopp for 7. år i træk kan opnå kvalifikation til det forjættede land i Champions League, bliver således, at vi selv gør rent bord i de resterende 7 kampe. Så det bliver
ren Carpe Diem, og jeg håber at JudgeArdaStudge m.fl. nervøst anlagte overlever.

….og skulle det endelig kikse, så er det vigtigt at få 5. eller 6. pladsen, da begge giver adgang til Europa League efter Man City’s sejr i Carabao Cup’en, og EL er der trods alt også er mulighed for at tjene en
god slat penge. Minusset er så, at det medfører en masse torsdags kampe, som kan betyde mere slidt spillertrup i PL.

Så lad os nu for Fan… få holdt fast i muligheden for tirsdags/onsdagskampe i næste sæson. Projektet starter onsdag på London Stadium.
“…at the end of a storm – there’s a golden sky”

Kommenter gerne. Der er garanteret steder, hvor jeg vurderer for følelsesbetonet ud fra mit evigt positive syn på muligheder. Jeg har lavet en afstemning, og der er vel at mærke mulighed for, at man kan ændre sin stemme hen ad vejen, så afstemningen kan blive et barometer for ønsker og tro på vores slutresultat i denne sæsons Premier League.

Tror du vi kvalificere os til europæiske fodbold i næste sæson?

Vis resultater

Indlæser ... Indlæser …