[Kampoptakt] Liverpool – Arsenal Liga Cup 21/22

Torsdag aften møder vi Arsenal i Carabao cuppens første seminfinale. Kampen spilles 20.45 og kan ses på 6´eren, Viaplay, Discobery+ og Eurosport Player

Kampoptakt af Lasse Callesen

En underlig og rodet uge er overstået. Det første opgør, som alle ved aflyst pga. corona i Liverpools lejr. Det gav sure miner flere steder. I sidste sæson blev en kamp ikke aflyst pga. corona. Det har efterfølgende vist sig, at reglerne blev ændret, hvorfor kampen kunne aflyses. Og senere har flere klubber så undret sig da Klopp udtalte vi stod med en del falske positive tests, hvor de gerne vil vide, hvornår klubben vidste det.
Lad os håbe alt dette er overstået og vi nu kan fokusere på fodbolden igen.

Pga. kampene er blevet rykket har vi mistet vores hjemmebanefordel og vi starter nu på Anfield. Men truppen ser relativt lovende ud inden opgøret. Klopp har udtalt i dag, at medmindre der kommer flere tilfælde af Corona, så mangler vi kun Thiago og Origi. Hvor længe de er ude vides ikke. Og ja selvfølgelig de tre, som er til de afrikanske mesterskaber.

Arsenal er i denne sæson inde i en god periode. Hvor de langsomt har fundet formen og kravlet stødt opad i tabellen og nærmer sig de sjove pladser. De er kun syv point efter os i ligaen, ikke det jeg gik og forventede da sæsonen gik i gang.
Så det bliver på ingen måde en nem opgave for os. De tabte godt nok overraskende nok i søndags til Nottingham Forrest i FA cuppen.
Men de kommer ikke til at spare spillere i opgøret. Vi er trods alt nået til en semifinale.

Hvilket også betyder at vi kommer til at stille med det stærkeste hold på dagen, det kan blive en rigtig god mulighed for et trofæ i denne sæson. Så jeg håber Klopp satser og går efter sejren. Flere spillere har også fået et fortjent hvil pga. corona pausen. Næsten hele truppen har siddet en eller to kampe over, hvilket må være positivt for de kommende uger med AFCON, hvor vi mangler to af vores bedste spillere.

Spørgsmålet er om Robertson sidder på bænken, han fik et skrup på den ene ankel og det kan være Klopp vælger at lade ham sidde over. Men hvis han er fit for fight, så forventer jeg han starter. Jeg er i tvivl om det bliver Jones eller Oxlade-Chamberlain fra start. Jeg ser gerne Jones da han kan noget mere kreativt og overraskende end Oxlade-Chamberlain. Jones har dog ikke spillet meget siden han kom tilbage fra sin skade.

Jeg tror kampen ender 2-2. Vi er ikke inde i vores bedste periode spillemæssigt.