Liverpool – Fulham 2023/24 Kampoptakt

Alex Bruun ser frem mod kampen, som spilles søndag den 3. december kl. 15.

Efter et godt resultat, kvalifikation til næste runde i Europa League samt vigtigst af alt ingen nye skader, så starter en travl december måned med et hjemmeopgør mod de grå (hvide) mus fra Fulham.

Fulhams trup består af en masse spillere, som langt hen ad vejen blev fundet for lette i andre klubber. Leno (Arsenal), Castagne (Leicester), Diop (West Ham), Iwobi (Arsenal/Everton), Pereira (ManU), Willian (Arsenal/Chelsea), Raul (Wolves) samt Harry Wilson (som vi selv sendte videre) bare for at nævne nogle. Som så mange andre hold i midten/bunden af Premier League, lever Fulham af at forsøge at arbejde sammen og stå godt på banen, men der går flere mål ind end i tidligere sæsoner, hvilket er lidt skidt mod et Liverpool hold, som næste altid scorer. Det skal og bør vi udnytte.

Liverpools tidlige scoring mod Lask gav Jürgen Klopp mulighed for at lave de ind/udskiftninger, han gerne ville. Spilletid til Konaté uden at overdrive det, 60 minutter til Diaz og Salah, samt lidt kamperfaring til et par unge spillere til sidst – perfekt. Vi spiller allerede igen onsdag, men forhåbentlig kan vi kopiere opskriften med tidlige scoringer, så der kan spares lidt spillere sidst i kampen.

Som et lille kuriosum står Salah nu noteret for 199 mål for klubben. Drømmescenariet er en signaturafslutning op i krogen foran The Kop, men jeg tager også gerne et mål på straffespark foran Anfield Road tribunen. Jeg forventer en kamp, hvor Fulham vil slås for sagen, men hvor Liverpools kvalitet vil slå igennem, og vi har været skræmmende på hjemmebane, så jeg forventer en sikker 3-0 sejr.