Southampton – Liverpool kampoptakt 22/23

Søndag er det sæsonens sidste kamp, vi tager et smut til Southampton og slutter af.

Skrevet af Torben Poulsen

Sidste kamp i sæsonen 2022-2023, mod allerede nedrykningsdømte Southampton. Og dermed også en
alternativ kampoptakt.
Og mon ikke the Saints vil slutte af med manér og stikke en kæp i hjulet for Liverpool. De har i hvert fald
æren at spille for og give deres publikum en god kamp inden ture til Stoke, Birmingham og Blackburn i
næste sæson.
Liverpool fik ikke gang i noget spil mod Aston Villa, hvor vi måske heldigt slap afsted med det 1 point. Det var sæsonens sidste hjemmekamp og gav spilletid til Firmino og Milner der med slutter karrieren i
Liverpool. Vi kommer i Europa næste år, godt nok ikke i det fineste selskab, derfor kan vi alligevel godt forsøge at tage 3 point mere til totalen.

Husk der er sæsonafslutning på SKAAL i København

Hvis du mangler et sted at se kampen et andet sted i DK

Nu er så spørgsmålet hvad Klopp vil i den sidste kamp. Skal Chamberlain og Keita, hvis de vel og mærke, er friske, have den sidste spilletid i Liverpool trøjen? Skal vi afprøve, som de fleste andre klubber også gør, nye unge talenter i truppen. Og hvem har vi til at prøve dette.
Personligt ville det være forfriskende at lade Kelleher vogte målet i denne kamp, eller i det mindste i en
halvleg. Allison må være årets spiller i klubben, men jeg tror ikke han ville have noget imod at lade substitutten tage en tørn. Giv Phillips og Gomez nogle minutter igen, måske Matip. Konate og Van Dijk
behøver ikke slutte sæsonen med nye skader og bedre give dem lidt længere tid til at restituere sig.
Velfortjent sommerferie om man vil. På samme måde med Salah, Henderson og Diaz – ikke at deres
sommerferie er velfortjent, men at de kommer tilbage til fordoms styrke efter at have fået sol på maven.

Hvad tænker Klopp. Skal vi med død og pine tæske Southampton eller skal vi lade dette være en kamp, vi selvfølgelig vil vinde, men ikke for hvad som helst. Vi går en utrolig spændende sommer i møder, hvor nye kræfter skal hentes ind. Glæder mig personligt over Mac Allister fra Brighton men kunne sagtens se spillere som Tielemans/Maddison fra Leicester eller Rice og Bowen fra West Ham ankomme. Derfor behøver vi ikke give tid til midtbanespillere der er på vej ud. Lad os sige at dem der skulle spille fik deres minutter på Anfield sidste lørdag.

Lad os gætte på en sjov og målrig affære, med en del nye ansigter/gengangere også fra Southamptons side, med 8 mål. 5 til os og 3 til the Saints: