Vi søger redaktør og skribenter til fanklubbens medlemsblad

Vil du gerne lave redaktionelt arbejde? Udvikle et traditionsrigt fodboldmagasin? Skrive analyse? Lave interviews? Og holder du med Liverpool FC? Så har vi den perfekte mulighed for dig.

Lige nu søger fanklubben en redaktør og skribenter til You´ll Never Walk Alone, som er den officielle danske Liverpool-fanklubs medlemsblad.

Fanklubben har mere end 30 år på bagen og har i alle år haft et medlemsblad. Bladet er en essentiel del af fanklubbens DNA, og det dækker stort og småt om herre-, kvinde- og ungdomsholdene og alt det, der sker i og omkring klubben – og i byen Liverpool.

Medlemsbladet udkommer syv gange om året på print og bliver sendt til mere end 3.200 danske Liverpool fans landet over. Bladet indeholder alt fra interviews med tidligere spillere, eksperter og andre relevante personer til analyser, historiske gennemgange og meget mere.

Fanklubben har billetter til udvalgte hjemmebanekampe, konkurrencer, rabataftaler og en masse andet, som vi tilbyder vores medlemmer.

Se én af de tidligere udgaver af medlemsbladet

Længere nede i opslaget kan du læse mere om, hvad det vil sige at være henholdsvis redaktør og skribent på You’ll Never Walk Alone.

Redaktør

Vi søger med start hurtigst muligt  en ny redaktør til en tremands redaktion med to redaktører og én chefredaktør. Du vil skulle hjælpe med at holde bladets høje niveau og videreudvikle dette. Du vil blandt andet få mulighed for at sætte dit præg på bladets indhold ved at udvælge temaer, artikler og andet redaktionelt arbejde.

Redaktionens medlemmer er bosat forskellige steder i landet, så arbejdet foregår online.

Opgaverne som redaktør vil blive tilpasset dine ønsker og kvalifikationer, men du skal gerne have mod på at arbejde med følgende:

• Gennemlæsning af artikler (faktatjekke, korrektur mv.)
  • Vinkle blad, artikler og temaer
  • Finde billeder til artiklerne (fanklubben har adgang til billeddatabaser)
  • Samarbejde med layouter om opsætning

Lige nu er vi i særlig grad på udkig efter en med interesse for at finde og udvælge flotte billeder til bladet.

Du vil ligeledes få mulighed for selv at skrive artikler til bladet, hvis du ønsker dette. Det er dog ikke et krav. Du vil skulle forvente perioder op til deadline for udgivelse, hvor der er behov for, at du sætter nogle timer af til opgaven.

Skribent

Vil du gerne skrive artikler om en af de største fodboldklubber i verden? Måske lave et interview med en tidligere Liverpool-spiller eller en relevant person i forhold til en spændende historie, som du selv eller vores redaktion har fundet? Eller er du mere til at lave analyser af den aktuelle situation i klubben? Det kan også være, at du har en artikelserie, som du gerne vil have bragt til live?

Så har vi en plads til dig på skribentholdet! You’ll Never Walk Alone består af en trofast skare af skribenter, som bidrager med artikler til vores medlemsblad. Oftest er der stor frihed i både indhold og form. Du kan selv foreslå artikler, men der kan også komme artikelforslag fra redaktionen, hvis der er et tema eller et emne, som skal dækkes.

Det forventes, at du som minimum kan bidrage med et par artikler per sæson.

Din baggrund er ikke det vigtigste det vigtigste er, at du brænder for Liverpool FC og har lyst til at skrive.

Hvis du vil være redaktør eller skribent, eller hvis du vil høre mere om muligheden for at lave frivilligt arbejde på vores medlemsblad , så skal du kontakte bladets chefredaktør Andreas Vigsø på: andreas@liverpool-fc.dk