[Blog] Måneden der gik – Februar 2019

Her får du en lille opsamling på mål, assists, clean sheets og uddeling af kort i den forgangne måned og til sidst lidt random facts og hvad vi ellers lige mener der er nice to know om Liverpool FC. Tallene er for alle turneringer i Liverpool regi.

Tallene kommer hovedsageligt fra Who Scored, Transfermarkt og diverse Twitter opslag.

Tallene i parentes er det totalle antal for sæsonen.

Mål:

4 – Mané (15)

2 – Van Dijk (3)

1 – Wijnaldum (2), Salah (20), Origi (2)

Indlægget fortsætter efter billedet

Assists:

3 – Alexander-Arnold (6), Robertson (10)

2 – Milner (5)

1 – Firmino (4)

Clean sheets:

4 – Alisson (20)

Gule kort:

2 – Matip (3)

1 – Robertson (4), Henderson (1), Milner (5), Shaqiri (2), Wijnaldum (4)

Andre facts:

Det er Manés bedste sæson i Premier League, når man ser på antallet af mål scoret. Han har på nuværende tidspunkt scoret 14 mål i 28 kampe. Et mål for hver anden kamp. Han har desuden scoret i de seneste fem hjemmebanekampe.

Origi har scoret to mål og lavet en assist i denne sæson i Premier League. Han har kun spillet 193 minutters fodbold, men er i gennemsnit involveret i et mål pr. 65,3 minut.

Alisson er et clean sheet fra at nå Reinas bedste sæson i Premier League på den front. Reina nåede på en sæson at have 17 clean sheets i ligaen. Alisson er indtil videre på 16.

De seneste tre hjemmekampe imod Watford har resulteret i tre sejre med en målscorer på hele 16-0.

Alexander-Arnolds er den yngste i Premier Leagues historie til, at lave tre assists i samme kamp. 20 år og 143 dage.

Fik du det hele med?

Her er lidt omkring indhold vi har lavet til jer i den forgangne måned både på hjemmesiden, Facebook, nyheder fra fanklubben og så videre.

Hvordan klarer de udlejede spillere sig i denne sæson? Lasse Callesen har skrevet to indlæg omkring dem. Del 1 og del 2.

Desuden var fanklubben forbi Christiansborg, som der kom en lille video ud af til et ikke-politisk arrangement.

En hilsen fra Daniel Agger