[Blog] Måneden der gik – september 2019

Her får du en lille opsamling på mål, assists, clean sheets og uddeling af kort i den forgangne måned og til sidst lidt random facts og hvad vi ellers lige mener der er nice to know om Liverpool FC. Tallene er for alle turneringer i Liverpool regi.

Tallene kommer hovedsageligt fra Who Scored, Transfermarkt og diverse Twitter opslag. Tallene i parentes er det totale antal for sæsonen.

Mål:

2 – Mané (4)

1 – Wijnaldum (1), Hoever (1), Milner (1), Firmino (3), Alexander-Arnold (1), Salah (4)

Assists:

2 – Robertson (2)

1 – Milner (2), Salah (3), Firmino (3)

Clean sheets:

1 – Adrian (1), Kelleher (1)

Gule kort:

2 – Milner (2)

1 – Adrian (1), Alexander-Arnold (3), Fabinho (2), Robertson (1)

Fik du læst ugen der gik?

Andre facts:

• Firmino har scoret 50 Premier League mål.
  • Med sejren i lørdags har Liverpool nu vundet på 56 forskellige stadions i Premier League, fire mere end nr. 2. Der mangler kun sejre på City Ground (Nottingham Forrest) og Bloomfield Road (Blackpool) for at have sejre på alle stadions der har været brugt i Premier Leagues historie.
  • Harvey Elliott er den yngste spiller i klubbens historie til, at starte inde. Kun 16 år og 174 dage. Jerome Sinclair har fortsat rekorden for yngste spiller nogensinde, 16 år og 6 dage.
  • Liverpool er den første klub til at vinde de første seks kampe i ligaen to sæsoner i træk.
  • Klopp er den anden mest vindende træner efter 150 Premier League kampe. Han har vundet 95 kampe. Kun Mourinho med 105 har været bedre.
  • Liverpool er den første Champions League mester siden 94/95 sæsonen, som taber åbningskampen i Champions League.