[Blog] Spillerbedømmelser for sæsonen der gik 4. del

Vi fortsætter vores bedømmelse af spillernes sæson. Karakterene går fra 1-10, enkelte spillere har dog spillet så lidt, at de får karakteren N/A (uden for bedømmelse).

I dette indlæg vil vi runde de sidste spillere fra midtbanen samt angrebet.. Har du ikke læst 1. del, finder du det her,  2. del findes her og 3. del findes her.

liverpool-v-bournemouth-christian-benteke_3338848

Angriberne

Christian Benteke: 6

Benteke var i Aston Villa en ”20 goals a season striker”. Hverken Rodgers eller Klopp har dog formået at få det bedste ud af belgieren i Liverpool. Forcerne i hovedspillet, der er blandt de bedste i Premier League, kommer ikke helt til sin rette, da begge managere foretrækker kombinationsspil fremfor indlæg.

Fik chancer af begge manager, men størstedelen af optrædenerne blev som indskifter, hvilket ikke altid skaber rammerne for at spille med selvtillid eller en følelse af tiltro fra manageren.

Benteke er ikke nogen dårlig spiller. Vi formår desværre bare ikke at få det bedste ud af ham. Han er dog stadigt attraktiv for andre klubber, og passer måske bedre i en klub, der spiller med indlæg og lange bolde fremfor en kontinental spillestil, hvor opspillet – fra målmanden til angriberne – skal holde bolden ved jorden.

Tipper et salg henover sommeren.

Roberto Firmino: 7

En godkendt sæson. I udgangspunkt kan man ikke forvente meget i første sæson af en nyankommet spiller. Specielt ikke med en relativt ung alder.

Det tog et par måneder, før brasilianeren kom i gang med assists og scoringer på jævnligt basis. Efter Klopp tog over, løftede Firmino sit spil. Kampen mod City viste evnerne, når de er bedst – aggressivt presspil, hurtige fødder og ikke mindst effektiv eksekvering af chancer. Potentialet er stort. Lad os håbe, brasilianeren rammer niveauet fra første spilledag i næste sæson.

Divock Origi: 5

Talentet er der – uden tvivl. Hurtige fødder, driblinger, finter, og ikke mindst en hurtighed, der er blandt Premier League’s bedste. Der mangler dog konkret udbytte af kvaliteterne i form af mål, assists og et mere chanceskabende spil, før karakteren kommer højere op.

Danny Ings: N/A

Den unge englænder fik desværre en alvorlig skade, som ødelagde hele sæsonen for ham. Viste gode takter med god energi og et par mål før skaden, og scorede også i første kamp i pre-season. Lad os håbe, Ings holder sig skadesfri i næste sæson, så vi kan se mere af ham.

Daniel Sturridge: 6

Der er ingen tvivl en Sturridge der er helt frisk er verdensklasse. Skader har forpurret denne sæson gevaldigt for ham.  Har haft nogle helt vildt gode kampe, hvor han har bombet bolden i kassen på magisk vis. Men han har også haft kampe, hvor han har haft det svært i. Har stadig tendens til, at ville stoppe op foran sin direkte modspiller fremfor bare at tørre ham med det samme.

Har det specielt svært ved det høje hurtige pres som Klopp gerne vil spille. Hvilket har gjort at han f.eks. som i EL finalen måtte ud på kanten og Firmino i stedet for har trukket ind centralt for, at få vores presspil til at fungere bedre. Jeg er helt sikker på han bliver i Liverpool. Men han skal til at indfinde sig under en anden spillestil end under Rodgers, hvor det var okay han ikke deltog på samme måde i presset og overlod det bl.a. til Suarez og kunne afvente.

Sheyji Ojo: N/A

Friskt pust i de kampe han fik. Masser af ungdommelig energi og gå på mod. Er stadig urutineret og mangler noget skoling, men der er helt klart en fremtid i ham. Har bl.a. lavet et flot assist til Sturridge med ydersiden. Ham kommer vi til, at se mere til.

Skal dog være mere opmærksom ved de defensive dødbolde og være lidt mere koncentreret.

83422792_Ibe-SPORT-large_trans++qVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8

Jordan Ibe: 3

Uha en skidt sæson af det ellers store talent. Fik masser af muligheder under Rodgers og Klopp. Scorede i Europa League i gruppespillet og man sad og håbede på at nu ville det vende.

Men det har vist sig at det var en enlig svale. Har set ualmindeligt uengageret ud i stort set alle kampe han har spillet. Dårlige beslutninger gang på gang. Fik ellers muligheden i sommers for, at bevise sit værd da Sterling blev solgt. Mange fans sad og råbte på ham, som den næste store stjerne. Det har han desværre ikke bevist på noget tidspunkt.

Har ikke bevist at han var klar til, at kæmpe for sin plads når spillet måske har været knap så godt. Der har han mere slået op i banen.

Ibes tid i Liverpool i denne omgang er også slut da en transfer til Bournemouth er lige på trapperne. Dog med tilbagekøbsklausul. Måske ser vi ham igen hvis han kan indfrie talentet.