[Kamoptakt] Liverpool – Wolverhampton 21/22

Søndag spiller vi sæsonens sidste kamp i Premier League. Kampen er kl. 17.00 og kan ses på TV3Max

Skrevet af Lasse Callesen

Jeg havde forventet at sæsonen ville blive et relativt tæt kapløb mellem os og City om mesterskabet. Omkring januar var forhåbningerne dog ret lave, hvor vi var et godt stykke efter dem. Det ændrede sig dog, som vi alle ved og nu er vi kun et point efter dem inden sidste runde. Alt kan ske.

Kort ridset op, vinder City deres kamp, så er de mestre. Smider de point og vi vinder, så er vi mestre. Hvis de taber og vi får uafgjort er det målscoreren. Medmindre City ender i et kæmpe kollaps, så må de blive mestre ved det udfald. Aston Villa skal vinde med seks mål for en ekstra kamp og med syv for at vi blive mestre.

Om vi bliver nr. 1 eller 2 i ligaen, så har det været en fremragende sæson med tanke på vi har vundet to pokaler og i spil om CL. Det er marginalerne, som afgør mesterskabet i år. Vi kan uden tvivl finde nogle kampe, hvor vi kunne have fået et par point mere, mon ikke City ville have samme fornemmelse, hvis det var omvendt? Standarden er blevet så vanvittig høj mellem de to klubber, at der er plads til så få fejl for at vinde mesterskabet. Da jeg gik på efterskole for 18 år siden, sagde min daværende lærer, at man maksimalt måtte tabe seks kampe, for at vinde mesterskabet. Det kan man roligt pakke væk i disse år. I denne sæson har City V:28 U:6 T:3 og vi har V:27 U:8: T:2.

Mangler du et sted at se denne kamp og finalen? Så se mere her

Vi havde nogle skavanker efter FA cup finalen, hvilket også kunne ses på den opstilling Klopp gjorde brug af tirsdag. Hvilket nok har været ret godt for en del spillere, at de kunne få et hvil. Eneste minus ved opstillingen var måske, at vi ikke fik scoret et par mål mere og måske spillede os tættere på et mesterskab i tilfælde af point lighed. Men igen, jeg tror ikke på det er vejen til mesterskabet. Vi skal sætte vores lid til at Man City smider point og vi selv kan vinde. Jeg tror vi selv klarer vores del af opgaven. Men jeg har lidt min tvivl om Aston Villa kan få point mod Man City. Jeg tror simpelthen City er for gode, ligesom vi er, i forhold til de andre hold i ligaen.

Nu skal spillerne sørge for en god afsked med Anfield i denne sæson. 3 point, en skøn dag på banen og så må vi se, hvad det ellers kan blive til. Det vil også blive til afsked med mere end en spiller. Klopp har bekræftet, at Origi forlader klubben. Han forventes at skifte til Milan. Han vil uden tvivl få et kæmpe bifald under og efter kampen. Han har ikke været den bærende kraft, men hold da fast, hvor har han scoret mange vigtige mål. Jeg tror også at det er sidste gang vi ser 3-4 andre spillere på Anfield i Liverpool trøjen. Der må komme en mindre rokade i truppen til næste sæson.

Et par spillere var tvivlsomme i løbet af ugen. Men Salah og Van Dijk er på træningsbanen igen og mon ikke de spiller i morgen. Ellers forventer jeg ikke de store overraskelser, medmindre der er nogle skader vi ikke kender til. Fabinho er selvfølgelig stadig ude.

Men ellers stiller Klopp nok op i stærkeste opstilling. Vi kan ikke tillade os at satse i det her opgør. Tænk hvis vi smider point og City gør det samme. Det vil være himmelråbende dumt.

Jeg tror vi vinder 3-0.