Liverpool FC – Wovles 23/24 kampoptakt

Skrevet af Lasse Callesen

Sidste kamp denne sæson og derfor også sidste kampoptakt. Kampoptakt er nok så meget sagt, vi ved alle sammen godt, hvad det her kommer til at handle om. Jeg bliver rigtig tit en smule fodboldtræt på det her tidspunkt af sæsonen. Det har uden tvivl hængt sammen med, at vi har været ude af det meste og sæsonen skulle slutte, så en ny kan starte? Det har Jürgen Klopp ændret for mig i rigtig mange sæsoner. Hvor vi har spillet en række finaler nogen med større succes end andre. Men hvor har det været afsindigt fedt.

Klopp er vel nok hovedårsagen til, at Liverpool har ændret sig så meget de senere år. Det er på banen, opfattelsen vi Liverpool fans har af os selv (i nogle tilfælde også fået det til at passe med nogen fans selvopfattelse), men også hvordan andre ser os. Vi gik fra at være dem der altid snakkede om vores historie til nu at skabe dem igen år efter år, fremfor et lyspunkt hist og her, hvor vi vandt et trofæ. Det har for mange fans ikke været hverdag i den tid de har fulgt klubben (de ældre fans I har prøvet det før – misundelse er en grim ting).

Der er utroligt meget at sige om klopp og mange ting er sikkert skrevet eller bliver det i den næste uges tid. Jeg ved at der kommer en del om det i det kommende medlemsblad, så meld dig ind i fanklubben, så modtager du det næste medlemsblad der kommer i løbet af de næste uger. Meld dig ind i dag.

Jeg tror det bliver rørende i morgen. Eller jeg ved det gør det. Og jeg glæder mig ikke til det.

Den uvished der venter på den anden side af sommeren er ikke rar.

Der er blevet meldt et par afgange ud, hvor både Matip og Thiago forlader os. Især først nævnte burde have fået lov til at spille lidt og få en fin klapsalve på vejen ud eller ind. En flot repræsentant for klubben og det virker til at han er en herlig fyr. Klopp beskrev ham, som en af de bedste personer han har mødt.

Men ellers ser vi nok stærkeste opstilling, jeg håber at Klopp kan få en sejr i sin sidste kamp for klubben og ikke et eller andet lorte resultat, som kommer til at betyde en sensations overskrift, der bliver på nettet til evig tid. “Flot afsked til Klopp, Liverpoolv vinder 15-0” – det vil være passende.

Jeg tror vi får en 2-0 sejr at slutte sæsonen af på.

Du har stadig mulighed for at deltage i vores måltips. Deltag her

Tak for denne sæson! Vi ses i næste.